تعمیر و ریکاوری اطلاعات هارد Adata HD830

در این مطلب میخواهیم به نقد ، بررسی و چگونگی تعمیر و ریکاوری اطلاعات هارد Adata HD830 بپردازیم. چند نمونه از سوالات پر تکرار که مشتریان درباره بازیابی اطلاعات هارد Adata HD830 ، در مشاوره تلفنی از ما سوال میکنند را در ادامه به همراه پاسخ کارشناسان آورده ایم …

ریکاوری-هارد-ایدیتا-hd830

در ادامه این مطلب به جواب تمامی سوالات بالا میپردازیم و همچنین توضیحاتی در مورد تعمیر و ریکاوری اطلاعات هارد Adata HD830 خواهیم داد .

نقد-و-بررسی-هارد-ADATA-HD830

توضیحات عمومی هارد اکسترنال Adata HD830

هارد ایدیتا Adata HD830 در ظرفیت های 2 ترابایت ، 4 ترابایت و 5 ترابایت تولید شده است و همینطور در رنگبندی های آبی ، مشکی و قرمز در بازار موجود است این هارد از طریق رابط USB3.1 و کابل Micro Usb (کابل شارژ گوشی های اندروید USB2) به کامپیوتر متصل می‌شود. این محصول دارای استاندارد IP68 و استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6  باعث شده است که این هارد مقاومت بسیار مطلوبی داشته باشد.

ضربه-خوردن-هارد-adata-hd830

آیا واقعا هارد های Adata ضد ضربه است ؟

در مورد این سوال باید گفت که … متاسفانه نه ضد ضربه نیست… اما در برابر فشار مقاوم است. با توجه به ساخت و کیفیت بدنه که از معماری 3 لایه با بدنه آلومینیوم ساخته شده و استاندارد هایی که هارد Adata HD830 دارد باید گفت که مقاوم در برابر ضربه میباشد. جنس بدنه این هارد طوری طراحی شده که تحمل فشار تا 3 تن را دارد مثلا در تبلیغات شرکت ایدیتا یک ماشین از روی هارد عبور میکند و مشکلی بوجود نمی اید اما واقعا نهایت استفاده ما از این هارد این است که زیر ماشین قرار دهیم ؟ …

این هارد در صورتی که زمین بخورد احتمال بروز مشکل سخت افزاری در ناحیه هد یا سیلندر هارد وجود دارد. یا وقتی که هارد در حال کار کردن است ، با کوچکترین تکان ممکن است هارد به خرابی هد یا سیلندر بخورد که در این حالت در بعضی مواقع گارانتی هم هارد را بهانه مشکل سخت افزاری برای تعمیر و ریکاوری اطلاعات هارد Adata HD830 قبول نمیکند پس دقت لازم را در نگهداری هاردتون بکنید.

سنسور-شوک-هارد-adata-hd830

آیا هارد Adata HD830 در برابر نوسانات برق مقاوم است ؟

خوشبختانه بله … اما باید دقت لازم رو در نگهداری این هارد بکنید … در هارد ایدیتا مدل hd830 تکنولوژی بکار رفته که میتواند در برابر نواسات برق کوچک مقاومت کند … به این صورت که اگر نوسان برق کوچکی بخورد هد هارد بصورت پارک در می آید و از کارکردن جلوگیری میکند اما در نواسانات برق بزرگتر به مشکل میخورد البته این امر طبیعی است چون هر قطعه الکترونیکی دیگر هم باشد ممکن است به مشکل بخورد و نیاز به تعمیر و ریکاوری اطلاعات هارد Adata HD830 داشته باشد.

آیا هارد Adata HD830 در برابر آب مقاوم است ؟

تا حدودی بله که به گفته شرکت و استاندارد IP68 تا عمق 2متر و به مدت 2ساعت در برابر آب مقاومت میکند اما در این رابطه باید گفت که ضد آب بودن این هارد فقط در زمانی به حقیقت میپیوندد که هارد در حال کار کردن نباشد و درپوش سوکت هارد بسته باشد و اگر کوچکترین آبی از ناحیه سوکت هارد وارد شود ، هارد ممکن است

adata-hd830-هارد-ضد-آب
هارد-اکسترنال-adata-hd830

آیا سرعت هارد Adata HD830 نسبت به هارد های همرده خود بهتر است ؟

جالب است بدانید در هاردهای adata hd830 ، از هارد های سیگیت استفاده شده و هارد ایدیتا فقط تولید کننده باکس هارد میباشد یعنی اگر ما این مدل هارد ها رو باز کنیم با هارد های سیگیت مدل رویزوود مواجه میشویم یعنی دقیقا همان هاردی که در سیگیت های بکاپ پلاس استفاده می شود. البته این مساله مربوط به هارد های 2ترابایت میباشد و در ظرفیت های بالاتر از هاردهای سیگیت با مدل های دیگری استفاده میشود. در نهایت سرعت این هارد با هارد های همرده سیگیت و وسترن هیچ تفاوتی ندارد و طبق تستی که شرکت ایمن هارد (خودمون) گرفتیم ، سرعت خواندن هد از روی پلتر حدود  115 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن هد بر روی پلتر حدود 110 مگابایت بر ثانیه میباشد.

آیا واقعا در برابر گرد و غبار مقاوم است ؟

بله ، این هارد بدلیل داشتن قاب آلومینیومی و روکش ژله ای از جذب گرد و غبار جلوگیری میکند و در کل جنس باکس یا قاب هارد ایدیتا بسیار خوب است و ظاهر زیبایی دارد.

آیا واقعا به بازیابی اطلاعات Adata HD830 نیاز خواهیم داشت ؟

با توجه به یکسری بزرگنمایی ها از طرف شرکت ایدیتا و تبلیغات گسترده با موضوع ضد ضربه ، ضد شوک ، ضد آب و …. باید عرض کنم که این مدل هارد ها در کنار نقاط قوت ظاهری ، نقاط ضعف بسیاری هم دارند . این هارد ها بدلیل اینکه از هارد های سیگیت مدل رویزوود استفاده میکنند و با توجه به اینکه تکنولوژی این هارد ها برگرفته از تکنولوژی Hdd است و در داخل آنها از هد و پلتر استفاده میشود و ممکن است به مشکلات بسیاری بخورند و شما در نهایت به تعمیر و ریکاوری اطلاعات هارد Adata HD830 نیاز خواهید داشت.

خرابی های رایج هارد اکسترنال Adata HD830 چیست ؟

.

 رایج ترین خرابی هارد Adata HD830 چه میباشد و در چه مواقعی نیاز به تعمیر و ریکاوری اطلاعات هارد Adata HD830 داریم ؟

خرابی هد بر اثر ضربه و یا نوسان برق

خرابی برد رابط و یا برد اصلی

خرابی ترنسلیتور

کندی سرعت

خرابی فریمور

تعمیر و ریکاوری اطلاعات هارد ADATA HD830

تعمیر و ریکاوری اطلاعات هارد Adata HD830 به چه صورت انجام میگیرد ؟

.

تعمیر و ریکاوری اطلاعات هارد Adata HD830 به این صورت میباشد که:

1- ابتدا هارد اکسترنال خود را به مرکز ریکاوری ما ارسال کرده و یا به صورت حضوری تشریف میارین.

2- هارد با سخت افزار های تخصصی تست و آنالیز میشود.

3- به مشتری اعلام هزینه و زمان میشود و شرایط کار بر روی قطعه بصورت کامل توضیح داده میشود.

4- در صورت تایید مشتری ، کار تعمیر و ریکاوری اطلاعات هارد Adata HD830 با توجه به نیاز مشتری شروع میشود.

5- در آخر هم مشتری جهت تسویه حساب و تحویل اطلاعات به شرکت مراجعه میکند و برای مشتریان شهرستان با تیپاکس یا پست ، قطعه ارسال خواهد شد.

اگر سوالی در مورد خرید و یا تعمیر و ریکاوری اطلاعات هارد Adata HD830 دارید میتوانید سوال خود را از طریق دایرکت اینستاگرام بپرسید.

تمامی مطالب تولید شده با موضوع تعمیر و ریکاوری اطلاعات هارد Adata HD830 توسط تیم فنی ایمن هارد بوده و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع قانونی نمیباشد.

منابع : Adata avang

برای دیدن مطالب بیشتر و فیلم های آموزشی اینستاگرام نویسنده مطلب را دنبال کنید…!

نویسنده : آرین آرمیون و مائده مهرابی

Instagram.com/ArianArmiun

سوالات متداول

بلافاصله پس از حذف‌شدن اطلاعات شما باید ریکاوری را انجام دهید. هر چه‌قدر زمان بگذرد شانس بازیابی کمتر خواهد شد.

خیر.
همه داده‌ها امکان بازیابی ندارند به‌خصوص اگر داده جدیدی روی حافظه بازنویسی شده باشند.

بله. درصورتی‌که شما از یک آنتی‌ویروس قدرتمند استفاده کنید، می‌توانید جلوی حمله ویروس‌ها و بدافزارها را به هارد بگیرید.

تعمیر هارد کاملاً بستگی به نوع و میزان آسیب دارد. هر چه‌قدر این آسیب‌دیدگی شدیدتر باشد تلاش و حساسیت برای تعمیر هارد نیز بیشتر خواهد شد.

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5/5 - (3 امتیاز)