تعمیر و ریکاوری هارد ای دیتا HC500

تعمیر و ریکاوری هارد ای دیتا HC500

در اکثر موارد اطلاعات موجود در هاردها با ارزش‌تر از خود هارد است. بنابراین هنگامی که هارد دچار خرابی می‌شود افراد به دنبال هر راهی می‌روند تا اطلاعات خود را بازگردانی یا ریکاوری کنند. در این میان عده‌ای هم به دنبال نرم افزارهای رایگان و پر خطر می‌روند که نه تنها کارایی ندارند، بلکه باعث ایجاد آسیب‌هایی در دستگاه و کامپیوتر آنها می‌شوند.
در این مقاله قصد داریم علاوه بر آشنایی با هارد ای دیتا HC500 و بیان روش‌های تعمیر و ریکاوری آن، شما را با خطرات ریکاوری نرم افزاری نیز آگاه کنیم. پس با ما همراه باشید.

قیمت هارد ایدیتا adata hc500

هارد ای دیتا HC500

هارد ای دیتا HC500 یک هارد اکسترنال ابری 2.5 اینچی قابل حمل با بدنه فلزی و در رنگهای تیتانیوم و طلایی است. این هارد اولین دیسک سخت خارجی در دنیاست که با انواع مختلف تلویزیون‌های هوشمند سازگاری دارد. این هارد امکانات نمایش ویدئو و تصویر مانند جلو و عقب بردن، ضبط کردن و تغییر سرعت فیلم و ویدیو را به کاربر می‌دهد.
در واقع هارد ای دیتا HC500 توسط شرکت ای‌دیتا که در زمینه تولید تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات مانند هارد دیسک، مموری، حافظه SSD و رم فعالیت دارد، در ظرفیت‌های 500 گیگابایتی، یک ترابایتی و دو ترابایتی تولید و عرضه می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی آن می‌توان به داشتن قابلیت فضای ابری آن اشاره کرد. این ویژگی امکان دسترسی کاربر به اطلاعات درون دیسک را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند ویندوز، اندروید، ios و مک فراهم می‌کند. به عبارتی با استفاده از هارد ای دیتا HC500 کاربر می‌تواند از همه جا به فایل‌های خود دسترسی داشته باشد. همچنین به دلیل عرضه نرم افزار NTI Backup Now EZ به همراه آن امکان پشتیبان‌گیری از اطلاعات در این هارد وجود دارد. علاوه بر این، هارد HC500 ADATA به دلیل داشتن برد‌های تبدیل USB3 از سرعت فوق العاده‌ای برخوردار است.

خرابی هارد ای دیتا HC500

هارد ای دیتا HC500 ضد ضربه بوده و این قابلیت به دلیل وجود حسگر G Shock در آن است. این حسگر با تشخیص ضربه به طور خودکار فعال می‌شود و برای اینکه اطلاعات ذخیره شده در آن آسیبی نبینند، هد خواننده را از روی دیسک جدا می‌کند. در این حالت چراغ قرمز چشمک‌زن روشن می‌شود و پس از برطرف شدن اثر ضربه و از سرگیری فعالیت‌ها، چراغ آبی می‌شود.
گرچه هارد HC500 به سنسور G Shock مجهز شده است تا از اطلاعات ذخیره شده بر روی آن در برابر ضربه و حرکات شدید محافظت کند، اما گاهی ممکن است این هارد دچار ضربه و خرابی شود و نیاز به تعمیر و ریکاوری اطلاعات داشته باشد. از جمله این خرابی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• سوختگی یا خرابی برد تبدیل USB هارد بر اثر نوسان برق
• نقص یا خرابی در هارد دیسک اکسترنال ADATA
• مشکلات مربوط به ضربه خوردن و تکان خوردن هارد بر اثر حمل و جابجایی

خدمات هارد ایدیتا adata hc500

تعمیر و ریکاوری هارد ADATA HC500

یکی از مهم‌ترین خدماتی که در مرکز ریکاوری اطلاعات هارد انجام می‌شود، تعمیر و ریکاوری اطلاعات هارد است. بازیابی اطلاعات هارد ای دیتا HC500 مستلزم استفاده از برنامه‌ها، روش‌ها، و ابزارهای جدید و پیشرفته در این زمینه است. معمولا روش تعمیر هارد ای دیتا HC500 به دو روش زیر صورت می‌گیرد:

• عیب‌یابی و تشخیص خرابی در هارد ای دیتا

بر اساس اظهارات مطرح شده از سوی صاحب هارد و نشانه‌های مشاهده شده در آن مانند میزان لرزش و نویزها، نوع مشکل شناسایی می‌‌شود. در برخی مواقع هارد را به نوعی سیستم متصل می‌کنند تا میزان خواندن و نوشتن اطلاعات در آن مشخص شود.

• پاکسازی و تعمیر ای دیتا با استفاده از کلین روم

از مناسب‌ترین فضای موجود برای جراحی و باز کردن هارد، کلین روم است. ذرات ریز میکروسکوپی موجود در داخل هارد ADATA، با استفاده از دستگاه‌های تهویه مخصوص از کلین روم خارج می‌شوند. پس از پاک شدن کلیه ذرات گرد و غبار از روی آن درپوش از روی درایو برداشته می‌شود و پس از شناسایی آسیب‌های فیزیکی احتمالی تعمیر هارد ای دیتا صورت می‌گیرد.
بهترین راه برای ریکاوری هارد HC500 و بازیابی اطلاعات آن، مراجعه به مراکز تخصصی بازیابی و ریکاوری اطلاعات است. در حال حاضر بهترین ابزار موجود برای این کار، دستگاه pc3000 است. دستگاه pc3000 امکان بازیابی تمام اطلاعات از دست رفته را فراهم می‌کند. توجه داشته باشید در مراکز خدمات ای دیتا هرگز اطلاعات اولیه و اصلی شما از بین نمی‌روند.
یکی از مهمترین نکات در تعمیر هارد ای دیتا HC500، اقدام سریع برای تعمیر آن است. هر چه سریعتر برای تعمیر هارد اقدام شود، احتمال تعمیر و ریکاوری اطلاعات آن افزایش می‌یابد.

نرم‌افزار ریکاوری هارد ایدیتا adata

خطرات ریکاوری نرم افزاری

معمولا اولین راه حلی که پس از حذف اطلاعات به ذهن می‌رسد، استفاده از نرم افزار ریکاوری اطلاعات است. اما باید بدانیم در اکثر مواقع استفاده از این برنامه‌ها نه تنها کمکی به بازیابی اطلاعات نمی‌کنند بلکه منجر به بدتر شدن اوضاع نیز می‌‍‌شوند؛ به خصوص زمانی که این نرم افزارها رایگان باشند.
هاردی که دچار مشکل فیزیکی است را نمی‌توان اطلاعات آن را با استفاده از نرم‌افزارهای دانلودی ریکاوری کرد. چرا که در ابتدا باید این هارد باز شود و پس از تعمیر و تعویض قطعات آن مورد استفاده قرار گیرد.
از آنجایی که در این نرم‌افزارها هیچ تنظیماتی برای حفاظت و نحوه رونویسی اطلاعات وجود ندارد، با نوشته شدن داده‌ها بر روی اطلاعات قبلی دیگر هیچ راهی برای بازیابی و ریکاوری آن‌ها وجود ندارد.
همچنین این نرم‌افزارها به تنهایی قادر نیستند که بگویند در داخل هارد چه مشکلی وجود دارد و ممکن باعث خرابی و مشکل در آن شوند.
خراب شدن هارد از خطرات دیگری است که در هنگام ریکاوری نرم افزاری ممکن است ایجاد شود. در این حالت هدهای خراب تلاش می‌کنند تا سکتورها را بخوانند و از آنجایی که این نرم افزارها نمی‌توانند قسمتهای بد سکتوری را اسکن کنند، اطلاعات ناقص ریکاوری می‌شود و هارد خراب‌تر می‌شود.

به هر حال اگر اطلاعات مفیدی در هارد خود دارید و به هر دلیلی با مشکلاتی همچون بالا نیامدن هارد، صداهای نامتعارف و یا ظرفیت صفر مواجه شدید، نگران نباشید و آن را به متخصصان ما بسپارید. چرا که تعمیر و ریکاوری در شرکت ایمن هارد با دستگاه های تخصصی و با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا انجام می‌شود. در این مرکز ابتدا تعمیر هارد ای دیتا HC500 با حفظ اطلاعات انجام می‌شود. در صورتیکه خرابی‌ها و مشکلات بیشتر باشد از تعمیر هارد صرف نظر می‌شود و اطلاعات بازیابی می‌شوند. بنابراین اگر هارد ای دیتا HC500 شما ایراد سخت افزاری و نرم افزاری پیدا کرده است می‌توانید با مراجعه به این مرکز آن را رفع کنید.

سوالات متداول

 هزینه تعمیر هاردبستگی به نوع آسیب و خرابی، میزان آسیب دیدگی، ظرفیت هارد بستگی دارد.

  1.  در صورتی که هارد شما دچار خرابی شدیدی شده باشد واطلاعات شما قابل بازیابی نباشد.
  2.  در صورتی که تعمیر هارد به صرفه نباشد.
  3.  اگر هارد شما قدیمی و کهنه باشد.

دانلود کاتالوگ زبان اصلی

هرگونه کپی برداری از مقاله تعمیر و ریکاوری هارد ای دیتا HC500 بدون ذکر لینک منبع مجاز نمیباشد.
نویسنده : آرین آرمیون و مائده مهرابی
منابع : تجربیات تیم ایمن هارد و  repair-hard

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5/5 - (3 امتیاز)