ریکاوری هارد مای کلود وسترن

ریکاوری و تعمیر هارد وسترن Mycloud

شرکت وسترن دیجیتال یکی از شرکت‌های تولید کننده هارد است که توانسته در خیره سازی اطلاعات و فایل‌ها پیشگام باشد، از این رو به یکی از بزرگترین محصولات ذخیره کننده رایانه‌ای و پشتیبان کننده هارد SSD تبدیل شده است، در این مقاله قصد داریم تا به بعضی از سوالات پیرامون مشکلات موجود برای هارد وسترن صحبت کنیم که در ادامه نیم نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت:

ریکاوری اطلاعات:

تشخیص مشکل: اولین قدم، تشخیص مشکل هارد دیسک است، این کار با بررسی علائم خرابی هارد دیسک مانند صداهای غیرعادی، کندی عملکرد و عدم شناسایی هارد دیسک توسط سیستم انجام می شود.

استخراج اطلاعات: پس از تشخیص مشکل، اطلاعات هارد دیسک باید استخراج شود، این کار توسط متخصصان ریکاوری اطلاعات با استفاده از نرم افزارهای تخصصی و ابزارهای پیشرفته انجام می شود.

بازیابی اطلاعات: پس از استخراج اطلاعات، متخصصان ریکاوری اطلاعات اقدام به بازیابی اطلاعات می کنند، این کار با استفاده از نرم افزارهای تخصصی و روش های پیشرفته انجام می شود.

تعمیر هارد دیسک:

تشخیص مشکل

تعمیر هارد دیسک

تست هارد دیسک

مشکل ریکاوری و تعمیر هارد وسترن MyCloud یک فرآیند پیچیده است و باید توسط متخصصان انجام شود و قبل از اقدام به ریکاوری و تعمیر هارد دیسک، از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید و در صورت امکان، هارد دیسک را به یک مرکز معتبر ریکاوری و تعمیر هارد دیسک ببرید.

ریکاوری و تعمیر هارد وسترن Mycloud

چه مشکلات نرم افزاری برای هارد وسترن دیجیتال Mycloud وجود دارد؟

برای انواع هارد و ذخیره سازهای هوشمند همواره مشکلاتی وجود دارد، که باعث ایجاد بسیاری از ارور و باگ‌ها خواهند شد، مشکلاتی از قبیل ران نشدن هارد، صدا دادن هارد بدون هیچ دلیل، خاموش شدن هارد و از این قبیل مشکلات که همگی باعث از بین رفتن کارایی آن خواهند شد.

ممکن است که در هنگام جستجو کردن متوجه کند، شدن هارد شده‌اید که این یک مشکل رایج در هاردهای وسترن است، تجهیزات مورد نیاز برای برطرف کردن این مشکلات مخصوصا در ایران با توجه به وضعیت موجود تحریم و دلار، ممکن است که خرج زیادی بردارد و با مشکلات فراوان اطلاعات از دست رفته بازگردد. موضوع اصلی این است که وسترن دیجیتال توانسته ریکاوری و تعمیر هارد وسترن Mycloud را با هزینه پایین و بهترین کیفیت در اختیار مشتریان و کاربران خود قرار دهد.

از دسته خرابی‌هایی که در این هارد نا معقول هستند و باید برطرف شوند می‌توانند به موارد زیر اشاره کرد:
• ران نشدن هارد
• صدا دادن هارد
• خاموش شدن هارد
• سوختن برد هارد
• جریان نیافتن برق داخل هارد
• کند شدن هارد
اما در این بین مشکلاتی در هارد وجود دارند که معقول بوده و وجود آن‌ها همواره پای ثابت هاردهای وسترن و دیگر هاردها است که البته WD برای آن نیز چاره اندیشیده است.

ریکاوری هارد وسترن مای کلود mycloud

خرابی‌های رایج در وسترن هارد چند نوع هستند؟

در بسیاری از موارد ممکن است که با پیامی به محتوای “فرمت شدن هارد” مواجه شوید. این نوع مشکلات در هارد وسترن دیجیتال عادی بشمار می‌آیند و به عنوان خرابی منطقی در هارد نام برده می‌شوند. در این حالت شما خرابی‌های ظاهری در هارد مشاهده نمی‌کنید بلکه به ظاهر همه چیز عادی بوده و هارد به راحتی به گردش در می‌آید.

اما موضوع چیز دیگری است، در این موارد تنها راه حل این است که اطلاعات موجود در هارد را بازیابی کنید و به راحتی می‌توانید اطلاعات دیتای از بین رفته را برگردانید. به یاد داشته باشید که هیچ مشابه‌ای برای هارد وسترن وجود ندارد و اگر قصد دارید تعویض آن را دارید باید در انتخاب آن دقت کنید.

ریکاوری هارد وسترن mycloud

PCB چیست و مشکلات رایج آن چگونه برطرف می‌شود؟

PCB یکی از مدارهای چاپی است که به صورت مکانیکی قادر به پشتیبان گیری از قطعات الکتریکی و الکترونیکی می‌باشد، مشکلاتی برای این قطعه در هارد وجود دارد که هر کدام باعث از بین رفتن اطلاعات خواهند شد که البته این مشکلات به راحتی برطرف خواهند شد به این شرط که بتوان از آن‌ها یک بکاپ کرفت و سپس اطلاعات را بازیابی کرد.

مشکلات موجود در این قطعه به دلیل پرقدرت بودن آن بسیار رایج است، به همین دلیل است که برخی از قطعات سخت افزاری از کار خواهند افتاد. برای همین سعی نکنید که بیش از حد به هارد فشار وارد کرده و از آن تست‌های مکرری بگیرید، سوختگی در اثر نوسانات برق یکی دیگر از مشکلات رایج برای این قطعه می‌باشد که راه حل آن استفاده از یک محافظ است.

مشکلات رایج PCB

اتصالات کوتاه: اتصال کوتاه زمانی رخ می دهد، که دو مسیر رسانا که نباید به هم متصل شوند، به هم متصل شوند، اتصالات کوتاه می توانند باعث آسیب جدی به مدارهای الکترونیکی شوند.

مدار باز: مدار باز زمانی رخ می دهد که یک مسیر رسانا که باید به هم متصل باشد قطع شود، مدارهای باز می توانند باعث شوند که مدارهای الکترونیکی به درستی کار نکنند.

آسیب فیزیکی: PCB ها می توانند در اثر ضربه، حرارت یا رطوبت آسیب ببینند، آسیب فیزیکی می تواند باعث شود که PCB به درستی کار نکند.

خرابی قطعات: قطعات روی PCB می توانند خراب شوند، خرابی قطعات می تواند باعث شود که PCB به درستی کار نکند.

رفع مشکلات رایج PCB

بازرسی بصری: اولین قدم برای رفع مشکلات PCB، بازرسی بصری است، بازرسی بصری می تواند به شناسایی اتصالات کوتاه، مدارهای باز و آسیب فیزیکی کمک کند.

تست با مولتی متر: مولتی متر می تواند برای بررسی اتصالات کوتاه و مدارهای باز استفاده شود،
قطعات معیوب روی PCB باید تعویض شوند.

تعمیر PCB: در برخی موارد، PCB را می توان تعمیر کرد، تعمیر PCB نیاز به مهارت و تخصص خاصی دارد.

زمانی که هارد می‌سوزد، شاید به این فکر بی‌افتید که باید هارد را تعویض کنید. اما مشکل بزرگتر است و PCB به طور مستقیم قابل تعویض نمی‌باشد، البته که برای تعویض این قطعه از PCB جز قطعه مشابه نمی‌توان استفاده کرد، از این رو کوچکترین مشکل موجود در این قطعه باعث خواهد شد اطلاعات موجود در هارد از بین برود.

جمع بندی

ریکاوری و تعمیر هارد وسترن Mycloud یکی از مهم‌ترین موضوعات این مقاله بود که به مشکلات آن و همچنین روش تعمیر و برگرداندن اطلاعات مورد توجه قرار گرفت. برای اینکه بتوان از ذخیره سازهای درون هارد یک بکاپ گرفت، باید از تمامی اطلاعات و ذخیره سازهای درون هارد وسترن دیجیتال بکاپ گیری کنید.

سوالات متداول

 شما برای پشتیبان‌گیری از داده‌ها می‌توانید به چند روش این کار را انجام دهید:

  • داده‌های خود را در سرویس‌های ابری (cloud) ذخیره‌سازی کنید.
  • از یک دستگاه خارجی برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده کنید.
  • می‌توانید از قابلیت‌های پشتیبان‌گیری خودکار my cloud استفاده کنید.

 جهت افزایش عمر هارد وسترن my cloud می‌توانید اقدامات زیر را در نظر داشته باشید:

  • برای جلوگیری از نوسانات برق می‌توانید از UPS استفاده کنید.
  • فریمور را به‌صورت منظم به‌روزرسانی کنید.
  • از استفاده طولانی‌مدت هارد خودداری کنید.
  • دستگاه را در یک محیط خنک و خشک قرار دهید.

 بله. برای ریکاوری هاردهایی با آسیب فیزیکی، شما می‌توانید به مراکز تخصصی این کار را بسپارید.
مرکز ایمن هارد می‌تواند دراین‌خصوص به شما کمک کند.
متخصصین ما باتجربه و تجهیزات فنی خود می‌توانند اطلاعات هارد شما را بازیابی کنند.

  • تست و اعلام هزینه در کم‌تر از 24 ساعت:
     از ویژگی‌های مجموعه ایمن هارد، تست و اعلام هزینه کاملاً رایگان در همان لحظه و یا نهایتاً در کم‌تر از 24 ساعت می‌باشد.
  • تست و مشاوره رایگان:
    بدلیل اینکه به‌صورت تلفنی نمی‌توان اعلام هزینه و یا اعلام مشکل برای قطعه خراب کرد، مجموعه ما بر قبل از اقدام به تعمیر و یا ریکاوری، ابتدا قطعه را به‌صورت رایگان تست می‌کند و اعلام زمان و اعلام هزینه می‌کند و در صورت رضایت مشتری شروع به کار می‌کند. همچنین لازم به ذکر است برای آسودگی خیال کاربران می‌توانید قبل از ارسال قطعه در ساعات کاری از مشاورین ما به شماره 02128424746 به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.
  • پرداخت هزینه بعد از ریکاوری و تعمیر:

    ما برای راحتی و اطمینان کاربران تصمیم بر این گرفتیم که بعد از ریکاوری اطلاعات، پرداخت وجه انجام گیرد؛ اما هرگونه هزینه جانبی (شامل هارد مشابه، برد و…) قبل از شروع کار انجام می‌گیرد.
  • تأمین قطعه و خدمات پس از فروش:

    ایمن هارد این اطمینان را به شما می‌دهد که پس از تعمیر و ریکاوری قطعه خود از این مجموعه تمامی قطعات و خدمات پس از فروش (شامل مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مربوط به همان قطعه) را برای کاربران خود به‌صورت کامل پوشش داده و آن‌ها را بی‌نیاز از هرگونه پرس‌وجو برای تأمین قطعات از شرکت‌های دیگر نماید.

هرگونه کپی برداری از مقاله ریکاوری‌ هارد وسترن MYBOOK بدون ذکر لینک منبع مجاز نمیباشد.
نویسنده : سمانه صادقی و مائده مهرابی
منابع : تجربیات تیم ایمن هارد و  wd my cloud

5 2 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
17 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5/5 - (3 امتیاز)