تعمیر ریکاوری هارد لپ‌تاپ ایسر ACER

ریکاوری هارد لپ‌تاپ ایسر ACER

ریکاوری هارد لپ‌تاپ ایسر ACER توسط مهندسین خبره و کارشناس صورت می‌پذیرد. همانطور که می‌دانید تمامی اطلاعات درون هارد ذخیره خواهند شد و در لپتاپ و کامپیوتر ذخیره می‌شوند.
خراب شدن هارد و از بین رفتن اطلاعاتی که درون آن وجود دارد اتفاق خوشایندی برای کاربران نیست، اما موضوع اصلی این است که چگونه اطلاعات از دست رفته را ریکاوری کنید.
در بسیاری از موارد کارشناسان قادرند که اطلاعات از دست رفته را بازیابی کنند، از این رو قصد داریم در این مقاله به بررسی موضوعات مربوط به این حوزه بپردازیم.
خرابی هارد دیسک (همچنین به عنوان هارد لپتاپ یا هارد درایو نیز شناخته می‌شود) می‌تواند به عوامل متعددی برگردد. این خرابی‌ها ممکن است از اشکالات فیزیکی تا مشکلات نرم‌افزاری و خطاهای سیستمی متنوعی را در بر داشته باشد.

در زیر برخی از دلایل معمول خرابی هارد لپتاپ آورده شده است

دلایل خرابی هارد لپتاپ ایسر acer چیست

دلایل خرابی هارد لپ‌تاپ ایسر چیست؟

مشکلات نرم‌افزاری موجود در این هارد به‌علاوه عوامل خارجی باعث بالاتر رفتن آسیب‌دیدگی خواهد شد. حرکت‌های پی‌درپی و شدید در هارد، رطوبت، گرما، گردوغبار، نوسانات برق و ضربه از جمله مشکلات موجود در هارد است که باعث ازبین‌رفتن هارد لپ‌تاپ خواهد شد.

در کنار این اختلالات می‌توان به این موضوع نیز اشاره کرد که هرچه لپ‌تاپ کمتر روشن شود بازیابی اطلاعات نیز بیشتر خواهد شد. البته ریکاوری هارد باید توسط افراد کاربلد صورت بگیرد؛ زیرا در صورت ایجاد مشکل ممکن است که تمامی اطلاعات از بین بروند.

بیشتر مشکلات نرم‌افزاری موجب پاک‌شدن اطلاعات درون هارد خواهند شد که باعث ایجاد خطا خواهد شد.

البته موضوع دوم نیز ویروسی شدن هارد است که در این شرایط نباید از هارد استفاده کرد و یا آن را بازیابی کرد؛ زیرا این موضوع مشکل موجود در هارد را افزایش خواهد داد و رد نتیجه تمامی اطلاعات ذخیره شده در آن را از بین خواهد برد.

در این صورت شانس بازیابی اطلاعات بسیار پایین است که از این دسته از مشکلات می‌توان به اختلال در نرم‌افزار هارد لپ‌تاپ ایسر و در نتیجه پاک‌شدن اطلاعات خواهد شد.

خرابی فیزیکی هارد

این شامل ضربه، سقوط، تکان‌های شدید، تغییرات درجه حرارت سریع، ورود آب یا مواد مایع به داخل دستگاه و سایر وقایع مکانیکی است که می‌تواند سبب تخریب قطعات داخلی هارد دیسک شود.

خرابی برد هارد

این مشکلات می‌توانند ناشی از ولتاژ نامناسب، نوسانات برق، ورود جریان برق بیش از حد مجاز و یا کوتاه‌شدن باشند. در این حالت میتوانید به صفحه ریکاوری و تعمیر برد هارد خراب مراجعه کنید.

عمر مفید و کارکرد دستگاه

هارد دیسک‌ها محدودیتی در طول عمر خود دارند و پس از مدتی از کارکرد به علت فرسودگی و خرابی‌های طبیعی ممکن است عملکرد آن‌ها به‌طور قابل توجهی کاهش یابد.

خرابی نرم‌افزاری

خطاهای نرم‌افزاری می‌توانند باعث از دست دادن اطلاعات، اجرای نادرست سیستم‌عامل، بوت نشدن سیستم و مشکلات دیگر در هارد دیسک شوند.

بدافزار یا ویروس‌ها

بدافزارها و ویروس‌ها ممکن است سیستم عامل و داده‌های شما را تخریب کنند و در نتیجه باعث خرابی هارد دیسک شوند.

خنک کننده نامناسب

استفاده مداوم و بی‌توقف از هارد دیسک، مخصوصاً در دستگاه‌های با تهویه‌های ناکافی، می‌تواند به افزایش دما و کاهش عمر هارد دیسک منجر شود.

علائم خرابی هارد لپ‌تاپ چیست

علائم موجود در اختلال هارد چیست؟

زمانی که هارد لپتاپ ایسر در حال خراب شدن باشد ممکن است علائمی از خود نشان دهد، این موارد هم می‌تواند مربوط به قسمت نرم افزاری و هم سخت افزاری باشد. همانطور که پیشتر اشاره کردیم این مشکلات می‌توانند مربوط به ویروسی شدن هارد باشند که باعث حذف شدن تمامی اطلاعات خواهند شد و در نتیجه امکان بازگردانی اطلاعات را کاهش خواهند داد.

ویروس‌های موجود در هارد بدافزارهایی هستند که از طریق اتصال به وب و یا فلش مموری دیسک آن را آلوده می‌کنند و در نتیجه سیستم‌های مختلف هارد را با تخریب مواجه خواهند کرد.

از دیگر علائمی که موجب تخریب هاردهای لپتاپی ایسر خواهند شد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایش‌های اشتباه از ظرفیت موجود درون پارتشین هارد
  • هنگ کردن لپتاپ در هنگام بازکردن یک فولدر
  • هنگ کردن هارد لپتاپ که نتیجه کم شدن سرعت هارد می‌باشد
  • نمایش پیغامی با پیام فرمت هنگام بازکردن فایل
  • عدم تایید و تکمیل فرایند تغییر در سایز پارتیشن

پیشگیری از خرابی هارد

به‌طورکلی، پیشگیری از خرابی هارددیسک شامل رعایت مراقبت‌های فیزیکی، نگه‌داری منظم از سیستم، استفاده از نرم‌افزارهای ضدبدافزار، پشتیبان‌گیری منظم از اطلاعات مهم و اطلاع از علائم اختلال و خرابی‌ها است.
در صورتی که با مشکلات هارددیسک خود مواجه شدید، بهتر است تا پیش از هر اقدامی، به متخصصان تعمیرات مربوطه مراجعه کنید.

سوالات متداول

 برای پشتیبان‌گیری قبل از تعمیرات شما می‌توانید اطلاعات خود را در یک دستگاه خارجی ذخیره کنید یا اینکه اطلاعات خود را به فضای ابری انتقال دهید.

در اکثر مدل‌های لپ‌تاپ ایسر امکان ارتقا هارد به مدل‌های بالاتر و جدیدتر ssd وجود دارد که یکی از مزایا این کار سرعت بالا و بهبود عملکرد سیستم است.

 بله. درصورتی‌که شما از یک آنتی‌ویروس قدرتمند استفاده کنید، می‌توانید جلوی حمله ویروس‌ها و بدافزارها را به هارد بگیرید.

انجام کار بازیابی اطلاعات یک کار بسیار حساس است و اگر کوچک‌ترین اشتباه انجام شود ممکن است دیگر نتوانید به اطلاعات دسترسی داشته باشید.
بنابراین این کار را به افراد خبره بسپارید.
شما می‌توانید جهت انجام بازیابی هارد لپ‌تاپ ایسر به مرکز تعمیر هارد ایمن هارد مراجعه نمایید. تا مهندسین ما بتوانند به شما در انجام این کار کمک کنند.

  • تست و اعلام هزینه در کم‌تر از 24 ساعت:
     از ویژگی‌های مجموعه ایمن هارد، تست و اعلام هزینه کاملاً رایگان در همان لحظه و یا نهایتاً در کم‌تر از 24 ساعت می‌باشد.
  • تست و مشاوره رایگان:
    بدلیل اینکه به‌صورت تلفنی نمی‌توان اعلام هزینه و یا اعلام مشکل برای قطعه خراب کرد، مجموعه ما بر قبل از اقدام به تعمیر و یا ریکاوری، ابتدا قطعه را به‌صورت رایگان تست می‌کند و اعلام زمان و اعلام هزینه می‌کند و در صورت رضایت مشتری شروع به کار می‌کند. همچنین لازم به ذکر است برای آسودگی خیال کاربران می‌توانید قبل از ارسال قطعه در ساعات کاری از مشاورین ما به شماره 02128424746 به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.
  • پرداخت هزینه بعد از ریکاوری و تعمیر:

    ما برای راحتی و اطمینان کاربران تصمیم بر این گرفتیم که بعد از ریکاوری اطلاعات، پرداخت وجه انجام گیرد؛ اما هرگونه هزینه جانبی (شامل هارد مشابه، برد و…) قبل از شروع کار انجام می‌گیرد.
  • تأمین قطعه و خدمات پس از فروش:

    ایمن هارد این اطمینان را به شما می‌دهد که پس از تعمیر و ریکاوری قطعه خود از این مجموعه تمامی قطعات و خدمات پس از فروش (شامل مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مربوط به همان قطعه) را برای کاربران خود به‌صورت کامل پوشش داده و آن‌ها را بی‌نیاز از هرگونه پرس‌وجو برای تأمین قطعات از شرکت‌های دیگر نماید.

هرگونه کپی‌برداری از مقاله ریکاوری‌ هارد لپ‌تاپ ایسر acer بدون ذکر لینک منبع مجاز نمیباشد.
نویسنده: هانیه ولک و آرین آرمیون و مائده مهرابی
منابع: تجربیات تیم ایمن هارد

4 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5/5 - (4 امتیاز)