بازیابی اطلاعات هارد سرور و رید

بازیابی اطلاعات هارد سرور و رید

بازیابی اطلاعات هارد سرور و رید

در یک تعریف کلی می توان گفت که هارد سرور رید به معنی ترکیب چند هارد به منظور بالا بردن سرعت ذخیره سازی اطلاعات و همچنین افزایش فضای ذخیره کردن در یک سیستم عامل مرجع ، اطلاق می شود و از آنجایی که این فناوری به دلیل قیمت بالا و کاربرد حرفه ای در ظرفیت سازی برای اطلاعات ، در مراکز مهم برای ذخیره کردن اطلاعات حساس آنجا استفاده می شود بعضا در حفظ اطلاعات دچار مشکل می شوند و یک یا چند هارد به طور نا خواسته از کار می افتند و اطلاعات مهم وحیاتی آن در خطر می افتند و نیازمند مرکزی تخصصی  و حرفه ای برای بازیابی اطلاعات هارد سرور و رید RAID می باشد تا ضمن حساسیت کار با کمک تجهیزات مخصوص در این زمینه حامی اطلاعات ارزشمند شما باشد و مرکز آپاو از تمامی امکانات فوق بهره مند می باشد.

اما در زیر برای شما انواع هاردهای سرور را توضیح می دهیم:

رید (RAID) ها به طور کلی در 2 نوع نرم افزاری و سخت افزاری موجود هستند

  1. نرم افزاری : که به صورت کلی از سیستم عامل هایی همچون Windows , Linux , … پشتیبانی می کند.
  2. سخت افزاری : در این مدل رید که غالبا بهتر از ریدهای نرم افزاری محسوب می شوند ؛ اطلاعات توسط رید کنترلر به وسیله کارت رید RAID توزیع می گردند که کاملا وابسته به مدل و انواع رید ها ( رید0 ، رید1 ، رید5  ، رید10  ،…) متغیر است.

توضیحی درباره هریک از انواع RAID رید ها

رید 0

رید 0

رید صفر 0 :

این نوع ریدها اکثرا برای استفاده کاربران خانگی توصیه می شود زیرا با وجود سرعت بالا و افزایش فضای ذخیره سازی اما امنیت کافی برای حفظ اطلاعات شما ندارند و اطلاعات به طور کلی در هارد ها به صورت تکه تکه ذخیره می شوند و در صورت سوختن و از بین رفتن یک هارد بقیه هاردها نیز اطلاعاتی را نمایش نمی دهند در این نوع رید امکان استفاده از مجموع کل هاردها میسر است اما با وجود کارآیی بالا و برطرف کردن نیازهای کاربران ، خطر پذیر هستند و بعضا اطلاعات شما مشکل ساز می کنند و نیاز به بازیابی اطلاعات هارد سرور و رید شما را بالا می برند.

رید1

رید1

رید یک 1 :

این نوع رید که به آن رید Mirror هم گفته می شود ضریب امنیتی بسیار بالایی دارند. در این مدل رید هاردها دو به دو با هم بسته می شوند و فضای ذخیره سازی نصف می شود و در نصف دیگر اطلاعات به صورت کپی یا همان Backup ذخیره می شوند تا امنیت اطلاعات شما بالاتر برود و نیاز به بازیابی اطلاعات هارد سرور و رید کاهش پیدا کند. این مدل رید برای مراکزی که نیاز به امنیت در حفظ اطلاعات بالایی دارند پرکاربرد تر می باشد و با این حال تیم آپاو پشتیبان شما در بازیابی اطلاعات هارد سرور و رید در تمامی انواع آن می باشد و در صورت برخورد با کوچکترین مشکلی حتی در همین نوع از هازد سرور که امنیت بالایی دارند ؛ به شما مشاوره می دهیم و توانایی حل مشکل شما را داریم.

رید 0+1

رید 0+1

رید صفر و یک 0+1 :

همان طور که از اسم آن پیدا می باشد از ترکیب دو نوع رید RAID صفر و یک حاصل گردیده است . طوری طراحی شده است که در ابتدا اطلاعات کپی شوند و سپس به صورت بخش بخش و مجزا بر روی هاردها ذخیره می شوند. این نوع هارد رید نیز می تواند دچار مشکلاتی شود که تیم آپاو با علم بازیابی اطلاعات هارد سرور و رید تمامی موانع را برای شما کنار می زند.

رید 10

رید10

رید ده 10 :

تقریبا این نوع رید مشابه رید 0+1 می باشد با این اختلاف که ابتدا اطلاعات بخش بخش شده و روی هاردها ریخته می شود سپس یک کپی از آنها گرفته می شود و با این روند در صورت برخورد با مشکل بازیابی اطلاعات هارد سرور و رید اندکی سخت تر و پیچیده تر می شود.

رید 5

رید 5

رید پنج 5 :

پس از رید 3 و 4 رید 5 به سرعت جانشین مناسبی برای آنها شد این نوع رید از ادغام 3 یا چند هارد با یکدیگر ساخته شده است که علاوه بر افزایش فضای ذخیره سازی و بالا رفتن سرعت در این نوع ریدها ؛ صف بندی در اطلاعات نیز از بین رفته است که از مزیت های این نوع رید محسوب می شود؛ دراین رید آرایه ای متوازن استفاده شده و قسمتی را برای وجود خطا در نظر می گیرد و سرعت را افزایش می دهد.

در این مدل رید با سوختن و خراب شدن یک هارد به بقیه اطلاعات لطمه ای وارد نمی شود و در صورت بروز هر نوع مشکل بازیابی اطلاعات هارد سرور و رید به صورت حرفه ای در تیم آپاو صورت می گیرد و اطلاعات شما را به راحتی باز می گردانیم.

در پایان لازم به ذکر است که ریدهای متفاوتی از ترکیب های مختلف ریدهای 0 , 1 , 5 به وجود می آید که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

در این میان تیم آپاو با کادری حرفه ای در زمینه بازیابی اطلاعات هارد سرور و رید تمامی امکانات مورد نیاز برای ریکاوری انواع هارد سرورها را فراهم کرده است تا کارشناسان مجرب و متخصص با حدافل زمان ممکن اطلاعات مهم شما را بازیابی کند و مفتخریم که با شناختی کامل از انواع ریدها توانایی بازیابی اطلاعات هارد سرور و رید شما را در  هر نوع و برندی را داریم تا تمام نیاز های شما را در زمینه تعمیر و بازیابی اطلاعات برآورده سازیم.

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5/5 - (3 امتیاز)