ایمن هارد مرکز ریکاوری هارد بازیابی اطلاعات

نیاز به مشاوره دارید؟

بازیابی فیلم و عکس از دوربین های دیجیتال

نگرانی اصلی عکاسان ، فیلبرداران و تدوین گران این است که اطلاعات مشتری را از دست بدهند و یکی از سخت ترین کار ها بدلیل نداشتن فضای کافی برای بکاپ گیری میباشد به همین دلیل بسیاری از عکاسان و فیلبرداران با این مشکل روبرو شده اند.

همزمان با تولید و عرضه دوربین های دیجیتال از سالها پیش ، خدمات بازیابی فیلم و عکس از دوربین های دیجیتال هم به خدمات شرکت اضافه شد ، و بازیابی تصاویر حذف شده یا فایل های ویدئویی از دوربین های دیجیتال فیلمبرداری حرفه ایی و یا بازیابی فیلم و عکس از حافظه داخلی دوربین های فیلمبرداری دیجیتال و یا انواع کارت های حافظه دوربین در مجموعه ما انجام میشود. اگر عکس و فیلم ها را از دوربین یا کارت حافظه دوربین دیجیتال فرمت یا حذف کردید یا به هر دلیل نمی توانید به عکس ها دسترسی داشته ، کافی است این مطلب را خوانده تا اطلاعاتی درباره ریکاوری انواع مموری و دوربین بدست آورید.

بازیابی فیلم و عکس از دوربینهای دیجیتال

 

معمولا این قضیه زمانی بوجود می آید که یک نفر در حال کار کردن با یک حافظه دیگر میباشد . از آنجا عکاسان و فیلمبرداران تعداد بالای مموری و هارد اکسترنال و اینترنال دارند ، بصورت کاملا اشتباهی اطلاعات مموری را پاک یا فرمت میکنند. در این حالت همیشه پیشنهاد میکنیم :

هیچ دستکاری بعد از فرمت نکنید

هیچ نرم افزاری روی مموری استفاده نکنید

هیچ فیلم یا عکس جدیدی روی مموری رکورد نکنید

مموری را برای ریکاوری به افراد غیر متخصص ندهید

اگر یکی از موارد بالا روی مموری انجام شود چه اتفاقی می افتد ؟

درصد ریکاوری سالم فایل ها پایین می آید و ممکن است اطلاعات ناقص ، با افت کیفیت و یا کلا بر نگردد. البته باز هم باید توسط کارشناسان ما تست دقیق شود تا جواب قطعی بدهیم.

ولی اگر هیچ کدام از کار های بالا را انجام نداده اید و صرفا بعد از پاک کردن و یا فرمت کردن کنار گذاشته اید ریکاوری کامل و با همان کیفیت قابل انجام است.

فرمت شدن مموری از دوربین

فرمت شدن مموری با دوربین ممکن است بر اثر بی دقتی اپراتور انجام شود و یا اپراتور فکر میکند که اطلاعات قبلی را جای دیگری کپی کرده و اطلاعات را از روی دوربین پاک میکند.

ریکاوری این مدل فرمت کار بسیار پیچیده ای میباشد. در این حالت نمیتوان قول 100% برای ریکاوری اطلاعات مموری داد چون ریکاوری این مدل ها بستگی به مدل دوربین دارد.

مثلا ریکاوری دوربین های کانن و ریکاوری دوربین های نیکون قابل انجام است (البته پیچیدگی خاصی دارد) ولی ریکاوری دوربین های سونی بسیار پیچیده تر هستند و بعضی از مدل های دوربین سونی قابل ریکاوری نیستند. پس حتما قبل از فرمت کردن اطلاعات مموری ، از کپی گرفتن اطلاعات مطمئن شوید.

فرمت شدن حافظه داخلی دوربین

در بعضی از مدل های دوربین های عکاسی و فیلمبرداری یک حافظه داخلی وجود داره که بعضی اوقات اطلاعات را روی حافظه داخلی رکورد میکنند.

اگر حافظه داخلی دوربین فرمت شود و یا پاک شود تنها در صورتی اطلاعات بر میگردد که اطلاعات جدیدی روی دوربین ذخیره نشده باشد.

البته همیشه توصیه میکنیم که روی حافظه داخلی ، عکس و فیلم نگیرید.

اگر به هر دلیلی اطلاعات حافظه داخلی دوربین پاک شود باید خود دوربین از هر جای ایران که هست به مرکز آورده یا فرستاده شود.

باز نشدن عکس و فیلم دوربین

دلیل باز نشدن عکس و فیلم دوربین ها دلایل متعددی میتواند داشته باشد. بعضی از آنها فایل خراب ضبط شده پس در این حالت چیزی ضبط نشده که بتوانیم ریکاوری کنیم.

بعضی مواقع اطلاعات را بعد از رکورد،  یک بار دیده اید. در این حالت به احتمال زیاد اطلاعات قابل ریکاوری هستند اما باز باید توسط کارشناسان تست شود.

باز نشدن یا خراب باز شدن فایل ها میتواند پیچیدگی زیادی داشته باشد اما شما عزیزان اگر اطلاعات مهمی دارید پیشنهاد میکنیم دستکاری نکنید و فورا آن را به یک متخصص نشان دهید.

عدم شناسایی مموری دوربین

رم های دوربین دیجیتال در بعضی مواقع بصورت کاملا تصادفی ممکن است دیگر شناسایی نشوند. این ممکن است برای بعضی ها خیلی استرس آور باشد.

این مموری ها که معمولا SD – Micro SD – CF هستند ، ممکن است اول به کندی سرعت و یا ارور های عجیب بخورند ، در این حالت چیپ مموری ممکن است نیم سوز شده باشد. در این  حالت توصیه میکنیم قبل از سوختن چیپ با کارشناسان ما مشورت کنید و در صورتی که این ارور ها ادامه داشته باشد ممکن است چیپ خراب شود و بازیابی اطلاعات سخت تر میشود.

در بعضی حالت ها هم به این صورت است که مموری به صورت ناگهانی شناسایی نمیشود و هیچ علائمی از قبل ندارد. این عدم شناسایی می تواند بخاطر رطوبت ، نوسانات برق ، شکستگی و یا … باشد.

در این موارد ممکن است بعضی موارد ریکاوری نشوند و بعضی موارد هم ریکاوری بشوند که این بستگی به مدل چیپ ، نوع خرابی ، مقدار خرابی و تکنولوژی که تا آن روز برای ریکاوری این مموری ها آمده ، داشته باشد.

تغییر نام فایل ها توسط ویروس

تغییر نام فایل‌ها فولدر‌ها توسط ویروس

تعدادی از ویروس ها هستند که اکثرا مموری ها را آلوده میکند. طرز کار این ویروس ها اینگونه است که میتواند به راحتی وارد مموری شود و هیچ عکس العملی از خود نشان ندهد و بعد از ساعت ها و روز ها همه اطلاعات مموری شما را خراب کند.

در این حالت نباید اطلاعات را فرمت کنید چون ممکن است عکس و فیلم ها دیگر با کیفیت اصلی ریکاوری نشوند.

بهترین کار و امن ترین کار این است که اگر فایل های شما مثل عکس بالا با مشکل روبرو شد ، ساختار مموری را تغییر ندهید و اگر اطلاعات مهم است حتما به یک کارشناس ریکاوری مراجعه کنید.

همیشه سعی کنید از اطلاعات بکاپ داشته باشید.

بازیابی فیلم و عکس از دوربینهای دیجیتال

 

بازیابی فیلم و عکس و فایل های صوتی

بازیابی فیلم و عکس دیجیتال از درایوهای کامپیوتر و یا حافظه های قابل حمل ، تصاویر و فایل های ویدیویی و صوتی  از دستگاه های ذخیره ساز مختلف از جمله کارتهای حافظه SD و CF و میکرو SD وسایر کارتها ، درایوهای USB و فلش ، دوربین و کارت حافظه تلفنهای همراه و تبلت و … که بهر دلیل از بین رفته باشد .

  • بازیابی فیلم و عکس از دست رفته، حذف شده ، خراب شده یا فرمت شده
  • عکس ها، فیلم ها، فایل های صوتی  در فرمت های مختلف
  • بازیابی از کارتهای حافظه، درایوهای USB و اینترنال ، دوربین و کارت حافظه تلفنهای همراه و تبلت
  • بازیابی انواع حافظه دوربین های عکاسی کامپکت و حرفه ایی ، دوربینهای فیلمبرداری هندی کم و حرفه ایی و سینمایی ، انواع دوربینهای هلی شات و پرنده
  • دلایل و سناریوهای از دست رفتن و بازیابی فیلم و عکس و صوت
  • عکس یا ویدئو تصادفی از دوربین دیجیتال شما پاک شده است
  • عکس یا ویدئو از درایوهای هارددیسک سیستم یا هارد اکسترنال شما حذف شده
  • عکس یا ویدئو به طور ناخواسته از کارت حافظه یا درایو USB حذف شده است
  • عکس یا ویدئو تصادفاٌ  از تلفن همراه شماحذف شده
  • عکس یا ویدئو تصادفاٌ از سطل آشغال نیز خالی شده است
  • عکس یا ویدئو به دلیل پارتیشن بندی مجدد  از دست رفته
  • عکس یا ویدئو به دلیل فرمت درایو سیستم یا  فرمت درایو خارجی  از دست رفته
  • عکس یا ویدئو  به دلیل خرابی کارت حافظه از دست رفته
  • عکس یا ویدئو  به علت آسیب دیدن دوربین دیجیتال از دست رفته
  • عکس یا ویدئو بنا به دلایل دیگر  از دست رفته

نرم افزار های بازیابی فیلم و عکس از دوربینهای دیجیتال تعدادی کاربرد دارند که هر کدام برای بازیابی قسمتی از اطلاعات شما می باشند . اما کار با آن ها بسیار سخت و مشکل است که حتما باید این کار توسط فردی متخصص صورت بگیرد تا اطلاعات از دست رفته ی شما به درستی بازیابی شود.

در صورت مواجه شدن با هر مشکلی ، بدون دستکاری و فرمت کردن اطلاعات و یا ساختن پارتیشن جدید ، با مشاورین ریکاری هارد تماس حاصل کنید تا ریکاوری دوربین دیجیتال شما با موفقیت انجام شود.

هرگونه کپی برداری از مقاله بازیابی فیلم و عکس از دوربین های دیجیتال بدون ذکر لینک منبع مجاز نمیباشد.
منابع : تجربیات تیم ایمن هارد  canon camera

4.2/5 - (20 امتیاز)
2.3 3 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.