تعمیرات و ریکاوری هارد wd element

با مطالعه متن و مقاله زیر با ویژگی، مشخصات، کارایی، تعمیرات و ریکاوری هارد wd element آشنا می‌شوید، از جمله سوالاتی که ممکن است برای شما جالب و پیش آمده باشد.

هارد دیسک WD Element

هارد دیسک WD Element یک سری محبوب از هارد دیسک های اکسترنال وسترن دیجیتال است. این سری هارد دیسک ها با ظرفیت های متنوعی از 1 ترابایت تا 14 ترابایت ارائه می شوند و در دو نسخه USB 3.0 و USB 2.0 موجود هستند. سری Element به دلیل مقرون به صرفه بودن، قابلیت اطمینان و سهولت استفاده شناخته شده است.

مزایا ی هارد دیسک WD Element

ظرفیت ذخیره سازی بالا

سری Element طیف گسترده ای از ظرفیت های ذخیره سازی را برای برآورده کردن نیازهای شما ارائه می دهد، از 1 ترابایت تا 14 ترابایت.

طراحی بادوام

سری Element به گونه ای طراحی شده است که بادوام و قابل اعتماد باشد، بنابراین می توانید مطمئن باشید که داده های شما ایمن هستند.

قیمت مقرون به صرفه

سری Element یکی از مقرون به صرفه ترین هارد دیسک های اکسترنال موجود در بازار است.

Plug-and-play

سری Element به صورت plug-and-play است، بنابراین می توانید بدون نیاز به نرم افزار یا درایور اضافی، بلافاصله از آن استفاده کنید.

معایب هارد دیسک wd element

به اندازه برخی از هارد دیسک های اکسترنال دیگر سریع نیست

گارانتی محدود

تعمیرات هارد WD Element:

تعمیر هارد WD Element به معنای رفع مشکل فیزیکی هارد دیسک است، تعمیر هارد دیسک نیاز به تخصص و تجهیزات خاصی دارد و بهتر است توسط یک متخصص انجام شود، در صورت تعمیر موفقیت آمیز هارد دیسک، اطلاعات شما قابل دسترسی خواهد بود.

تعویض برد هارد

تعویض هد هارد

تعمیر موتور هارد

ریکاوری اطلاعات هارد WD Element:

استفاده از نرم افزار ریکاوری اطلاعات

استفاده از خدمات ریکاوری اطلاعات

تعمیر ریکاوری هارد وسترن المنت element wd

تعمیرات و ریکاوری هارد wd element

چه مشکلات و خرابی‌هایی باعثِ تعمیر و ریکاوری هارد Wd element  می‌شود؟

هد هارد

ایجاد مشکل در این قسمت، ممکن است به دلایل مختلف بروز کند، مثلا یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هد هارد ایجاد شود، بالا آمدن آن و یا به اصطلاح بلند شدن هد است، این مشکل خیلی کم و به‌ندرت پیش خواهد آمد، اما در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، تعمیرات و ریکاوری هارد وسترن امکان‌پذیر نخواهد بود، زیرا هدی که به این شکل معیوب شود، دیسک را خراب کرده و ریکاوری اطلاعات را غیر قابل امکان می‌کند.

خراب شدن‌ هد معمولا با بروز نشانه‌هایی همراه است، اما نکته‌ی مهم اینجاست که تشخیص درست خرابی هد بسیار سخت بوده و آسان نیست، برای تشخیص درست این مشکل باید حتما به مراکز متخصص که دستگاه‌هایی بروز و تخصص یافته دارند مراجعه کنید تا آن‌ها عیب دقیق دستگاه را مشخص نمایند.

بدسکتورها

بدسکتورها در هارد به دو شکل ایجاد مشکل می‌کنند؛ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری. اگر بدسکتور سخت‌افزاری باشد عموما نمی‌توان برای تعمیرات و ریکاوری هارد wd element آن کاری انجام داد. البته یک راه هست و آن تعویض سیلندر هارد است. در مورد بدسکتور نرم افزاری نیز، می‌‌توان با برخی تجهیزات به‌روز و نرم‌افزارهایی که در این زمینه کاربرد دارند، این مشکل را برطرف کرد.

ضربه فیزیکی به هارد

هارد‌های اکسترنال به دلیل کاربری خاص و قابلیت جابه‌جایی، معمولا در معرض سقوط و یا ضربه‌‌های فیزیکی هستند، تعمیرات و ریکاوری هارد وسترن که در اثر ضربه آسیب دیده‌است کاملا بستگی به میزان شدت ضربه وارده دارد.،اگر پلتر دستگاه در حین افتادن یا وارد آمدن ضربه سالم باشد ریکاوری را می‌توان به راحتی انجام داد. در این شرایط، بهتر است دستگاه را نزد متخصصان این حوزه ببرید.

اگر دیسک هارد سالم باشد، تعمیرات و ریکاوری هارد wd element  امکان‌پذیربوده و می‌توان قطعات سالم را تعویض و یا تعمیر کرد.

کند شدن هارد

بدسکتورها، فعالیت چند برنامه به طور همزمان، تورنت ها و یا آسیب دیدگی هارد، می‌تواند باعث کند شدن آن شود، برای رفع این مشکل حتما به مراکز متخصص مراجعه کنید تا تعمیرات و ریکاوری هارد wd element در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون اضافه شدن مشکلات دیگر انجام شود.

سوالات متداول

بله. جهت افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی می‌توان هارد را به دستگاه‌های NAS متصل کرد.
البته توجه داشته باشید بهتر است که از دستگاه‌های NAS که از این هاردها پشتیبانی می‌کند استفاده کنید.

برای پشتیبان‌گیری قبل از تعمیرات شما می‌توانید اطلاعات خود را در یک دستگاه خارجی ذخیره کنید یا اینکه اطلاعات خود را به فضای ابری انتقال دهید.

استفاده از نرم‌افزارهای مانیتورینگ وضعیت دیسک و ابزارهای داخلی ویندوز مانند: CHKDSK می‌توان سلامت هارد را بررسی کرد.

انجام کار بازیابی اطلاعات یک کار بسیار حساس است و اگر کوچک‌ترین اشتباه انجام شود ممکن است دیگر نتوانید به اطلاعات دسترسی داشته باشید.
بنابراین این کار را به افراد خبره بسپارید.
شما می‌توانید جهت انجام بازیابی هارد WD elements به مرکز تعمیر هارد ایمن هارد مراجعه نمایید. تا مهندسین ما بتوانند به شما در انجام این کار کمک کنند.

  • تست و اعلام هزینه در کم‌تر از 24 ساعت:
     از ویژگی‌های مجموعه ایمن هارد، تست و اعلام هزینه کاملاً رایگان در همان لحظه و یا نهایتاً در کم‌تر از 24 ساعت می‌باشد.
  • تست و مشاوره رایگان:
    بدلیل اینکه به‌صورت تلفنی نمی‌توان اعلام هزینه و یا اعلام مشکل برای قطعه خراب کرد، مجموعه ما بر قبل از اقدام به تعمیر و یا ریکاوری، ابتدا قطعه را به‌صورت رایگان تست می‌کند و اعلام زمان و اعلام هزینه می‌کند و در صورت رضایت مشتری شروع به کار می‌کند. همچنین لازم به ذکر است برای آسودگی خیال کاربران می‌توانید قبل از ارسال قطعه در ساعات کاری از مشاورین ما به شماره 02128424746 به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.
  • پرداخت هزینه بعد از ریکاوری و تعمیر:

    ما برای راحتی و اطمینان کاربران تصمیم بر این گرفتیم که بعد از ریکاوری اطلاعات، پرداخت وجه انجام گیرد؛ اما هرگونه هزینه جانبی (شامل هارد مشابه، برد و…) قبل از شروع کار انجام می‌گیرد.
  • تأمین قطعه و خدمات پس از فروش:

    ایمن هارد این اطمینان را به شما می‌دهد که پس از تعمیر و ریکاوری قطعه خود از این مجموعه تمامی قطعات و خدمات پس از فروش (شامل مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مربوط به همان قطعه) را برای کاربران خود به‌صورت کامل پوشش داده و آن‌ها را بی‌نیاز از هرگونه پرس‌وجو برای تأمین قطعات از شرکت‌های دیگر نماید.

هرگونه کپی برداری از این مقاله  بدون ذکر لینک منبع مجاز نمیباشد.
نویسنده : هانیه ولک و مائده مهرابی
منابع : تجربیات تیم ایمن هارد و Dolphin Dat Lab

5 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
8 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5/5 - (2 امتیاز)