ریکاوری رم (مموری) گوشی موبایل

ریکاوری رم (مموری) گوشی موبایل

حتما برای شما هم این اتفاق افتاده است که در یک چشم‌برهم زدن، تمام اطلاعات موجود بر روی رم گوشی خود را از دست داده باشید. احتمالا در این لحظه، بسیار شوکه و ناراحت می‌شوید و به‌یک آن، دست به دامن نرم‌افزارهای نامعلوم خواهید شد تا مشکل خود را هرچه‌زودتر رفع کنید. حتی ممکن است در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای دانلود و نصب چنین نرم‌افزارهایی که هویت مشخصی ندارند، رم را در معرض خطرات جبران‌ناپذیر قرار دهید.

بهتر است به این موضوع بیاندیشید که، اندکی صبوری در این لحظه می‌تواند راه‌گشا باشد. برای دریافت نتیجه بهتر در این زمینه، اول از همه این نکته را به‌یاد داشته باشید که نرم‌افزارها  معمولا تمام اطلاعات موجود در رم شما را به‌طور کامل و یا با کیفیت اورجینال بازیابی نمیکنند. احتمالا با شنیدن این جملات، حس نامعلوم شوک را دوباره تجربه کردید. ولی بهتر است نگران نباشید. چرا که؛ تمام ماجرا این نیست با ما همراه باشید تا به نحوه بازیابی اطلاعات و داده‌های مهم رم گوشی از طریق دستگاه‌های مخصوص و پیشرفته اشاره کنیم تا با اطمینان و اعتبار بیشتری نسبت به برگشت اطلاعات اقدام کنید.

چالش های ریکاوری اطلاعات توسط افراد غیر متخصص

ممکن است در زمان توجه به گوشی و بررسی فولدرهای مختلف آن، به‌یکباره گوشه انگشتتان به روی گزینه‌ای که نباید برود، می‌رود و در یک لحظه تمام اطلاعات موجود بر روی رم پاک می‌شود. به‌نظر شما بهترین کار در این لحظه چه چیزی می‌تواند باشد؟ همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم، هیچ عملیاتی مهم‌تر از صبر نیست. پس به‌غیر از تمرکز و انتخاب مسیر درست، بهتر است هیچ کار دیگری انجام ندهید.

البته بهتر است در این لحظه فقط یک نکته را برای خود یادآوری کنیم که اگر مانند برخی از افراد، نسخه پشتیبانی از اطلاعات خودمان داشتیم، اینقدر ناراحت نمی‌شدیم ولی به‌‌هرحال کار از کار گذشته است و این نکته را برای انجام در آینده ذکر کردیم که حواستان جمع باشد.

البته بهتر است در این خصوص، هیچگونه نگرانی نداشته باشید، چراکه؛ بعد از ریکاوری، اطلاعات گوشی به حالت اولیه خود برمی‌گردد. برای حصول چنین نتیجه‌ای باید نکاتی را مورداهمیت قرار دهید.

  • در مرحله اول، به‌یاد داشته باشید که تحت هیچ شرایطی از نرم‌افزارهای معرفی‌شده برای این کار استفاده نکنید. نصب چنین نرم‌افزارهای بی‌هویت ممکن است عملیات بازیابی را با مشکلات ثانویه مواجه کند. البته شاید با استفاده از این نرم‌افزارها، مقدار جزئی از اطلاعات پاک‌شده، برگردد ولی حافظه مموری بازنویسی شده و بازیابی کلی اطلاعات به‌هیچ‌وجه ممکن نیست.
  • در مرحله بعدی از ردوبدل کردن داده‌ها و اطلاعات گوشی خودداری کنید.
  • از دوربین گوشی خود هیچ‌گونه استفاده‌ای نداشته باشید.

پش بهترین کار ممکن در این شرایط، خاموش‌کردن گوشی و ارجاع آن به مراکز معتبری است که مسئولیت این کار را به‌عهده می‌گیرند و این عملیات را با دقت و اطمینان خاص و از طریق دستگاه‌های تخصصی انجام می‌دهند. یکی از این مراکز باتجربه مجموعه ایمن هارد است که با سابقه‌ای طولانی در این حرفه، اطلاعات انواع هاردهای پاک‌شده را به‌معتبرترین شکل ممکن بازیابی می‌کند. متخصصین و مهندسان پرتلاش مجموعه در تمام مسیر بازیابی اطلاعات به‌صورت حضوری و آنلاین در اختیار شما خواهند بود.

ریکاوری رم گوشی موبایل

نکته ای مهم در خصوص بازیابی اطلاعات

غالبا برخی از گوشی‌ها که فلش شده‌اند، در این حالت اگر اطلاعات مهم روی حافظه داخلی باشد ، اطلاعات قابل ریکاوری نیست و اگر اطلاعات روی مموری ( رم )  باشد برای بازیابی اطلاعات با سختی‌هایی مواجه هستند ، البته این نکته مهم را هم به یاد داشته باشید که مجموعه ایمن هارد با بررسی این نوع رم‌ها نیز نتیجه قطعی و نهایی را به شما اطلاع خواهند داد.

مموری در گوشی موبایل یا کامپیوتر فرمت میشود

فرمت‌شدن مموری ممکن است دلایل متعددی داشته باشد که یکی از این دلایل، ویروسی شدن آن باشد. پس برای ویروس‌زدایی رم، این عملیات صورت می‌گیرد. در این‌صورت احتمال از بین رفتن اطلاعات و داده‌ها بسیار بالاست. دلیل مطرح شدن این عنوان به‌خاطر این است که نوع پاک‌ شدن اطلاعات موجود در رم با نحوه بازیابی داده‌‌ها و اطلاعات تاثیر مستقیمی دارد. به‌عنوان مثال، روش بازیابی اطلاعاتی که فرمت شده با روش بازیابی اطلاعات رم سوخته متفاوت است.

دستگاه‌های تخصصی مرتبط با عملیات بازسازی وجود دارند که نوع از بین رفتن اطلاعات پاک شده را تشخیص داده و در جهت رفع آن مشکلات و بازیابی اطلاعات مرتبط عملیات مخصوصی انجام می‌دهند. در حقیقت می‌توان این تعبیر را به‌کار برد که دستگاه‌های پیشرفته و مدرن در این زمینه، نجات‌دهنده اطلاعات از دست‌رفته هر نوع رم در موبایل و کامپیوتری هستند.

ریکاوری مموری گوشی موبایل

مموری ارور فرمت میدهد

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شده، مموری‌های فرمت‌شده اطلاعات کلی گوشی را از دست می‌دهند. این نوع خطا علاوه بر حافظه‌های داخلی برای حافظه‌های اکسترنال نیز ممکن است اتفاق بیفتد. در این شرایط احتمالا یک کادر مخصوصی برای انجام عملیات فرمت خواهید دید که به‌اجبار باید گزینه مثبت را بزنید.
البته شرایطی هم وجود دارد که ممکن است این خطا را به‌وجود آورد. به‌عنوان مثال، انتقال نیروی برق اگر به‌طور ناقص به حافظه وارد شود، احتمال نمایش ارور فرمت وجود خواهد داشت.
حتما می‌دانید که در چنین شرایطی و زدن دکمه “بله” امکان حذف اطلاعات شما وجود دارد. پس بهترین گزینه این است که در صورت مشاهده چنین وضعیتی با مشاوران موجود در مجموعه ایمن‌هارد در ارتباط باشید تا تیم تخصصی این مجموعه شما را در مسیریابی درست راهنمائی نمایند. در غیراینصورت اگر هیچ تخصصی در این زمینه نداشته باشید ممکن است، عمل ناآگاهانه‌ای انجام داده و اطلاعات را برای همیشه از دسترس خارج کنید.

فایل ها و فولدرها تغییر اسم پیدا کرده اند

در زمان حذف شدن فایل‌ها، به‌طور تصادفی، فایل‌های حذف‌شده به پوشه LOST.DIR انتقال داده می‌شوند. این پوشه، فایل‌های زمان بوت‌شدن را در خود نگه‌داری می‌کند. البته فایل‌های موجود در این پوشه، به‌راحتی قابل‌بازیابی هستند. این پوشه غالبا خالی و کدگذاری شده است که اطلاعات آن، قابل‌خواندن نمی‌باشد. در این شرایط شما برای بازیابی نیاز به ابزارهای خاصی خواهید داشت.

فایل‌ها در فرایند انتقال به این پوشه، نام حقیقی خود را از دست داده و نام‌های جدید می‌گیرند. به‌همین‌دلیل گفته می‌شود بازیابی این فایل‌ها توسط افراد غیرمتخصص کار دشواری است. برای بازیابی این‌گونه اطلاعات، مراجعه به مرکز ایمن هارد آسان‌ترین عملیات ممکن است تا بازیابی اطلاعات با نام حقیق خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

خدمات بازیابی اطلاعات مموری گوشی موبایل

مشکل خواندن و یا نوشتن در مموری وجود دارد

زمانی که روی مموری اطلاعاتی دارید و ممکن است مموری به حالت قفل در اومده و نه میتوانید اطلاعاتی روی آن بریزید و نه میتوانید اطلاعاتی از روی آن بردارید. در این حالت مشکل مموری از فریمور و یا مشکل از چیپ مموری میباشد. بهتر است هیچ تغییراتی با هیچ ابزاری روی آن انجام ندهید چون فقط باعث خراب تر شدن آن میشود و اطلاعات سخت تر قابل ریکاوری میباشد.
البته در این حالت اگر اطلاعات شما مهم نیست بهتر است که یک مموری دیگر تهیه کنید چون ممکن است چیپ مموری سوخته و یا نیم سوز شده باشد.

مموری شناسایی نمیشود

اولین کار در زمان مواجه‌شدن با چنین موقعیتی، یافتن علت و بررسی مموری گوشی است. زیرا تشخیص علت و بررسی مموری، شما را در رسیدن به نتیجه سریعتر یاری خواهد کرد. در بیشتر مواقع، مشکل مرتبط با کارت حافظه است. در این شرایط بهتر است از یک کارت حافظه دیگر که از صحت و سلامت آن، اطلاع دارید، استفاده کنید تا خرابی کارت حافظه فعلی برای شما ثابت شود.

در صورت تداوم مشکل، بهتر است با استفاده از رم‌ریدرها ، کارت را به سیستم کامپیوتری وصل کرده و مشکل نهایی را از این طریق موردبررسی قرار دهید. البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که گاهی اوقات با یک روشن و خاموش کردن ساده موبایل، این مشکل خواهد شد.

ولی اگر همچنان شناسایی نمیشود ممکن است علت خرابی آن از سوختگی چیپ و یا نیم سوز شدن چیپ باشد که در این حالت باید توسط متخصصان با دستگاه PC3000  تست شود و نتیجه برای چگونگی بازیابی اطلاعات به مشتری اعلام شود

جمع‌ بندی

همان‌طور که در بالا اشاره شد، راه‌های بازیابی اطلاعات از بین رفته تا حدود بسیار زیادی به نحوه از دست رفتن آن اطلاعات بستگی دارد. پس برای حل مشکل در سریعترین زمان ممکن، باید مشخص شود که چه دلیلی موجب از بین رفتن اطلاعات مموری شده است. در بسیاری از موارد، ضربات و صدمات شدید به گوشی، وجود ویروس‌های نامناسب، سوختگی و فرمت شدن رم از دلایل عمده و اولیه برای از بین رفتن داده‌ها و اطلاعات است.
به‌نظر می‌رسد نجات و بازیابی اطلاعات به کمک تکنسین‌ها و کارشناسان مرتبط با این موضوع منطقی‌تر باشد. زیرا آن‌ها با استفاده از به‌روزترین و پیشرفته‌ ترین دستگاه‌ها اقدام به بازیابی اطلاعات موجود در رم و مموری خواهند کرد.

سوالات متداول

در شرایط زیر لازم است تا مموری موبایل ریکاوری شود:

  1. در زمان حمله ویروس‌ها و بدافزارها.
  2. مانی که مموری گوشی را فرمت کرده‌اید.
  3. اگر به‌صورت اتفاقی یک سری فایل را حذف کرده‌اید.

به دو صورت می‌توان اطلاعات را ریکاوری کرد:

  1. نرم‌افزارهای اطلاعاتی: برای ریکاوری مموری گوشی یک سری نرم‌افزار وجود دارد که شما می‌توانید با کمک آن‌ها اطلاعات خود را ریکاوری کنید.
  2. خدمات ریکاوری تخصصی و حرفه‌ای: اگر نتوانستید با استفاده از نرم‌افزار اطلاعات را ریکاوری کنید می‌توانید از یک مرکز خدمات ریکاوری کمک بگیرید. شرکت ایمن هارد آماده خدمت در حوزه ریکاوری است که می‌توانیم به شما در خصوص ریکاوری مموری موبایل کمک کنیم.
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
4.6/5 - (12 امتیاز)