ریکاوری هارد اکسترنال سیگیت تعمیرات

تعمیر و ریکاوری هارد سیگیت backup plus

آشنایی مختصر با شرکت سیگیت

یکی از بزرگ ترین و پر طرفدار ترین برند های تولید هارد اکسترنال در دنیا سیگیت می باشد ، این شرکت بزرگ در سال ۲۰۰۶ با خرید شرکت بزرگ مکستور ، و همچنین در سال ۲۰۱۴ پس از خرید شرکت سامسونگ ، به بزرگترین شرکت تولید کننده هارد اکسترنال و اینترنال تبدیل شد. در ابتدا سیگیت با تولید هارد های ۵ مگابایتی کار خود را آغاز کرد. هم اکنون سیگیت تولید کننده هارد اکسترنال و اینترنال می باشد.

تعمیر و نگهداری هارد اکسترنال

همانطور که میدانید هارد های برند سیگیت ، با ظرفیت های مختلفی در بازار موجود می باشد. به جرأت می توان گفت دارای محکم ترین هد می باشد ، و همچنین خیلی دیر بدسکتور می شود. از آنجایی که اگر یک هارد اکسترنال دچار بدسکتور شود ، غیرقابل استفاده می شود و یا به سختی تعمیر میشود ، می بایست در نگهداری از آن نهایت دقت را به کار بگیریم.
اما در این مطلب قصد داریم که به مهمترین خرابی های شایع در هارد اکسترنال سیگیت بپردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

 خرابی برد

 خرابی هد هارد

مشکل فریمور

 بدسکتور شدن هارد

 فرمت شدن هارد

فراموشی پسورد هارد

اطلاعات هارد ویروس گرفته اند

خرابی سوکت هارد سیگیت

رخ دادن هر یک از موارد بالا ، می تواند باعث شود که به محتوای هارد دسترسی نداشته باشیم.

ریکاوری هارد سیگیت بکاپ پلاس

تعمیر و بازیابی اطلاعات هارد سیگیت

زمانی که هارد دچار مشکلات بالا میشود ، نیازمند این است که با دستگاه توسط متخصص بازیابی اطلاعات تست شود ، و سپس به تعمیر یا ریکاوری آن بپردازیم.
ما در مجموعه ایمن هارد ، با استفاده از کارشناسان مجرب ، و همچنین روش های اصولی اقدام به جمع آوری اطلاعات هارد سیگیت می کنیم. طبیعتاً عملیات ریکاوری هارد یک امر تخصصی است ، و اگر توسط افراد مجرب و کار بلد صورت نگیرد ، امکان دارد علاوه بر اینکه اطلاعات هارد ریکاوری نشود ، بلکه ممکن است باعث صدمه آمدن به هارد شما شود.

کلیه خدمات مرتبط با ریکاوری هارد دیسک های اکسترنال سیگیت ، در مجموعه ایمن هارد توسط کارشناسان ما به صورت کاملاً تخصصی و تضمینی انجام می گیرد. بدون اینکه ذره ای نگران سلامت هارد اکسترنال خود باشید، می‌توانید بازیابی فایل های از دست رفته هارد اکسترنال سیگیت خود را به ما بسپارید.
در برخی موارد افراد بدون تخصص لازم اقدام به تعمیر و یا ریکاوری هارد اکسترنال خود می‌کنند.
شاید با خود بگویید ، خودم نیز می توانم هارد اکسترنالم را باز کنم و به تعمیر آن بپردازم یا شاید فکر کنید که ریکاوری آن به سادگی قابل انجام است!
در خصوص تعمیر هارد اکسترنال سیگیت ، و همچنین کلیه برندهای دیگر ، باید عرض کنیم که این قطعه به دلیل حساسیت و دقت بالا ، نباید در محیطی خارج از کلین روم باز شود. چنانچه هارد دیسک در محیط کلین روم باز نشود ممکن است ورود گرد و غبار به سطح پلتر ، باعث خرابی هارد دیسک بشود. و اما ریکاوری اطلاعات از هارد دیسک ، چنانچه به درستی صورت نگیرد احتمال بازیابی فایل های از دست رفته بسیار پایین است.

مجموعه ایمن هارد ، با ترمیم هد و تمیز کردن آن و با استفاده از روش های تخصصی مانند جراحی هارد، بازیابی اطلاعات هارد شما را به بهترین نحو انجام خواهد داد.

مشخصات هارد سیگیت backup plus

پس از تعمیر ، می توان مانند روز اول از آن استفاده نمود؟

شما وقتی که تعمیر و ریکاوری هارد دیسک سیگیت خود را به ما می سپارید ، در صورتی که کارشناس ایمن هارد به شما تایید تعمیر شدن هارد را بدهد ، می توانید از هارد اکسترنال خود ، به عنوان یک هارد نو و قابل اطمینان استفاده کنید. درست مثل روز اول ! اما در صورتیکه هارد اکسترنال شما جراحی شود و یا تایید تعمیر داده نشود دیگر قابل اطمینان نمی باشد.

با تعمیر هارد اکسترنال سیگیت ، اطلاعات موجود در آن از بین می رود؟

در جواب باید بگوییم بله ، این امر باعث میشود اطلاعات موجود در هارد دیسک شما به طور کامل حذف شود. بنابراین در صورتیکه اطلاعات مهمی در هارد دیسک خود دارید باید به کارشناس ما اعلام کنید ، تا ابتدا نسبت به ریکاوری اطلاعات هارد دیسک شما اقدام کرده و سپس عملیات تعمیرات روی آن صورت بگیرد.

با توجه به اینکه شرکت سیگیت نمایندگی رسمی در ایران ندارد چنانچه هارد سیگیت شما آسیب دید یا نیاز به ریکاوری داشت ، یا به هر دلیلی به مشکل برخورد ، با سپردن آن به مجموعه معتبری مثل مجموعه ایمن هارد ، می توانید نسبت به رفع مشکلات آن اقدام کنید.

یکی از نکاتی که در استفاده از هارد دیسک باید رعایت کنیم ، تهیه‌ی بکاپ از اطلاعات آن می باشد. در صورتیکه بکاپ به درستی گرفته شود بازیابی آن نیز بهتر و سریعتر انجام می گیرد. به هر حال پیشنهاد ما این است قبل از اینکه اقدام به دستکاری یا بازیابی اطلاعات هارد دیسک خود کنید ، این امر تخصصی را به کارشناسان مجموعه ایمن هارد بسپارید.

مراحل ریکاوری هارد سیگیت

ابتدا در مرحله اول مشتری با کارشناسان ما تماس گرفته ، و مشکلات مربوط به هارد خود را بیان می کند. توجه داشته باشید که امکان تماس از طریق واتساپ نیز فراهم است.
در مرحله دوم مشتریان تهرانی می توانند قطعه معیوب مورد نظر خود را ، به صورت حضوری نزد ما بیاورند. و یا آن را به وسیله پیک ارسال کنند. همچنین برای رفاه حال مشتریان در شهر های دیگر ، با توجه به مسافت طولانی ، مشتریان می‌تواند به وسیله پست ، تیپاکس ، و سایر شرکت‌های حمل و نقل ، قطعه خود را به مجموعه ایمن هارد ارسال کنند.
در مرحله سوم قطعه مشتری توسط کارشناسان مجرب ما ، مورد بررسی و تست قرار می‌گیرد. پس از اینکه مشکل هارد مشخص شد ، کارشناسان ما با مالک هارد تماس گرفته و مشکل آن را بیان می کنند. همچنین مشتری را در جریان هزینه تعمیر و زمان مورد نیاز جهت انجام خدمات قرار می دهند. و در صورت توافق مشتری تعمیرات انجام می گردد . و اگر مشتری با هزینه اعلامی موافق نبود ، قطعه برای مشتری ارسال می شود.

در مرحله چهارم پس از تایید مشتری ، خدمات مورد نیاز روی هارد مشتری انجام می گردد.

در مرحله پنجم یا همان مرحله آخر ، چنانچه هارد مشتری قابل تعمیر باشد ، اطلاعات بازیابی شده و بر روی هارد ریخته می شود و هارد مشتری بدون هیچ مشکلی برای او ارسال و تحویل می گردد. ولی اگر قطعه قابل تعمیر نباشد دوباره با مشتری تماس میگیریم و از او می خواهیم که یک هارد جدید برای ما ارسال کند ، تا اطلاعات روی آن ریخته شود و تحویل مشتری گردد.

سوالات متداول

  1. اگر هارد کهنه و فرسوده باشد.
  2. اگر هزینه تعمیر هارد مقرون‌به‌صرفه نباشد.
  3. اگر آسیب و خرابی هارد شدید باشد و اطلاعات قابل ریکاوری نباشد.

بله.
اگر دمای هارد شما بالا می‌رود نشان‌دهنده این است که در آستانه خراب‌شدن است.
برای رفع این مشکل به شما پیشنهاد میکنیم به متخصصین شرکت ایمن هارد مراجعه نمایید.

هرگونه کپی برداری از مقاله مراحل تعمیر و ریکاوری هارد سیگیت backup plus بدون ذکر لینک منبع مجاز نمیباشد.
نویسنده : آرین آرمیون و مائده مهرابی
منابع : تجربیات تیم ایمن هارد و  Seagate.com

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام

5/5 - (6 امتیاز)