ایمن هارد مرکز ریکاوری هارد بازیابی اطلاعات

نیاز به مشاوره دارید؟

ریکاوری اطلاعات مموری CF

بازیابی-اطلاعات-رم-CF

مموری CF چیست و چه کاربردی دارد؟

مموری CF یک کارت حافظه کوچک است که در بسیاری از سیستم های دوربین ها استفاده می‌شود. کارت های CF با دوام، سریع و قابل حمل هستند و همچنین مموری CF یک گزینه عالی برای عکاسان و فیلم سازان می باشد.
مموری CF دارای ابعادی حدودا ۴۲.۸ میلی متر در ۳۶.۴ میلی متر تقریبا به اندازه ی یک کتاب کبریت هستند و با ظرفیت ذخیره سازی تا ۵۱۲ گیگا بایت در دسترس هستند.
کارت CF یک فرمت کارت حافظه است که توسط SanDisk در سال 1994 توسعه یافت و از فناوری حافظه فلش برای ذخیره داده ها بر روی یک دستگاه قابل حمل بسیار کوچک استفاده می کند. هیچ قطعه مکانیکی متحرکی ندارد و برای نگهداری اطلاعات نیازی به باتری ندارد. کارت های حافظه کوچک به کاربران این امکان را می دهند که داده ها را به طیف گسترده ای از دستگاه های محاسباتی اضافه کنند.

کارت‌های CF امروزه عمدتاً به عنوان حافظه قابل جابجایی برای دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری دیجیتال رده بالاتر استفاده می‌شوند. مموری CF با استفاده از حافظه فلش NOR ساخته شده است. NOR flash این مزیت را دارد که می‌تواند برنامه‌ها را مستقیماً از روی فلش اجرا کند، بدون اینکه نیازی به کپی شدن در حافظه دسترسی تصادفی (RAM) سیستم دستگاه باشد. با این حال، NAND برای مقادیر زیادی از ذخیره سازی داده ها مناسب تر است و به نوع پیش فرض فلش مموری مورد استفاده در همه کارت های حافظه قابل جابجایی، از جمله مموری CF و رقیب اصلی آن، کارت Secure Digital (SD) تبدیل شد.

از آنجایی که فلش یک حافظه غیر فرار است، داده های ذخیره شده زمانی که منبع تغذیه دستگاه خاموش یا از دست می رود، حفظ می شود. یک کارت CF دارای ساختار حالت جامد است که آن را بسیار ناهموارتر از اکثر دستگاه های ذخیره سازی سنتی می کند.

Cf یک کارت محبوب برای استفاده در دوربین های دیجیتال تک لنز رفلاکس است. یک نسخه رده بالا برای عکاسی سخت ‌تر، مانند عکس‌برداری سریع متوالی از تصاویر با وضوح بالا یا عکس‌‌ هایی از یک سوژه متحرک، بهینه شده است. CF سرعت انتقال دو برابر کارت های حافظه استاندارد SanDisk را ارائه می دهد و این امکان را می دهد که داده ها به سرعت ذخیره شوند و دوربین آماده ثبت تصویر دیگری باشد و کارت CF مدت طولانی (از سال 1994) وجود داشته است و هنوز هم یک فرمت کارت بسیار محبوب برای دوربین های DSLR است. ک همچنان دوربین های مبتنی بر (CF) را معرفی می کند و از اواخر دهه 1990 از کارت های CF در دوربین های رده بالاتر خود استفاده می کنند.

ریکاوری-اطلاعات-رم-CF

نحوه ریکاوری مموری CF

مموری cf در برابر آسیب هایی از قبیل ضربه دیدن از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.
سکتور به اطلاعاتی می گوییم که در انواع حافظه ذخیره می گردد. ممکن است سکتور خراب بشود و دیگر توسط لپ تاپ قابلیت خوانایی نداشته باشد. لپ تاپ شما سعی می کند با سکتور ارتباط بگیرد اما متاسفانه نتیجه ای حاصل نخواهد شد. به عنوان یک کارشناس به شما پیشنهاد می کنیم به محض خرابی در سکتور توجه داشته باشید که هر چه قدر به هارد سکتوردار فشار وارد گردد، این خرابی باعث خواهد شد تمام حافظه شما خراب بشود.
ریکاوری اطلاعات مموری CF به این صورت است که حافظه خراب شده را به دستگاهی به نام PC3000 متصل می کنیم که حافظه را کنترل می کند و با ترمیم حافظه خراب شده مجددا اطلاعات را کاملا بازیابی نماید. گرچه نحوه بازیابی اطلاعات انواع مموری متفاوت است اما ما به شما ریکاوری اطلاعات مموری CF با کیفیت بالایی را تضمین می دهیم.

ریکاوری مموری رم CF سی‌اف

مموری CF چگونه خراب می شود؟

عوامل زیادی ممکن است باعث شود مموری cf خراب گردد از جمله این عوامل می توانیم به مشکلات ویروسی، گرمای بیش از حد و غیره اشاره نماییم.

موارد زیر به مشکلات الکترونیک مموری مرتبط می شود. هنگامی که شما مموری را به لپ تاپ متصل می کنید. ممکن است بدون هیچ اتفاقی مموری شما کاملا خاموش گردد و دیگر روشن نشود و در این حالت باید بگوییم متاسفانه مموری شما سوخته است.
بیشتر دوربین‌های دیجیتال از کارتهای CF استفاده می کنند و می توانند بدون مشکل از کارت هایی با ظرفیت  ۱GB یا حتی  2GB استفاده نمایند. هنگام نصب سیستم عامل روی حافظه CF باید با FAT32 فرمت کنید

برای حل مشکل مموری CF چه باید کرد!

جالب است بدانید مموری cf در مقابل ضربات بسیار حساس می باشد. هر چند از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. نوسانات برق نیز ممکن است در سوختن مموریcf شما تاثیرگذار باشد.
مموری cf شما ممکن است به علت وجود حرارت بیش از حد در خود خاموش میشود و اطلاعات شما در معرض خطر قرار می گیرد. برای جلوگیری از این موضوع حتما هارد خود را در مکانی مناسب
و با تهویه مناسب قرار داده و به مدت طولانی از آن استفاده نکنید.
اگر دچار شبهه هستید که مموری cf سوخته است یا نه؟ می توانید برای اطلاع از خرابی مموری cf ، آن را به ابزاری وصل نمایید تا تست کنید‌.
در صورتی که مشکلی در هارد مشاهده کردید آن را از لپ تاپ جدا کنید و از فرمت کارت حافظه cf در داخل دوربین خودداری کنید.

ایمن هارد مرکز تخصصی بازیابی اطلاعات انواع حافظه در ایران میباشد.

میتوانید برای ارسال مموری جهت تست و بازیابی اطلاعات با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

هرگونه کپی برداری از مقاله ریکاوری مموری CF بدون ذکر لینک منبع مجاز نمیباشد.
نویسنده : آرین آرمیون
منابع : تجربیات تیم ایمن هارد و ace laboratory

5/5 - (7 امتیاز)
5 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.