ایمن هارد مرکز ریکاوری هارد بازیابی اطلاعات

نیاز به مشاوره دارید؟

ریکاوری رم ( مموری ) دوربین سونی

ریکاوری رم دوربین سونی sony

یکی از اتفاقات غیر قابل پیش بینی و ناگواری که ممکن است برای هر دارنده دوربین های عکاسی پیش بیاید فرمت شدن رم (مموری) دوربین هستش که در بعضی مواقع باعث دردسر های بزرگ و ضررهای مالی قابل توجهی می شود.
اما هیچ جای نگرانی نیست زیرا روش هایی برای بازگردانی تصاویری که توسط دوربین ثبت و ضبط شده است وجود دارد که به ما کمک میکند آن اطلاعات را بازگردانی کنیم.

 

ریکاوری نرم افزاری مموری دوربین سونی

یکی از روش های بازیابی اطلاعات رم یا حافظه دوربین، بازیابی اطلاعات توسط نرم افزارهایی است که به ما کمک میکنند که این اطلاعات را بازیابی کرده و از آنها استفاده کنیم، اما استفاده از این نرم افزار ها بسیار تخصصی می باشد و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنیم از این نرم افزارها استفاده کنید مگر این که تخصص مورد نیاز کار با این نرم افزارها را داشته باشید.
این روش بازیابی اطلاعات بیشتر زمانی استفاده میشود که مموری از لحاظ سخت افزاری آسیبی ندیده باشد و توسط دستگاه های مموری خوان (ram reader) و کامپیوتر قابل شناسایی و خواندن باشد.
اما اگر مموری از لحاظ سخت افزاری آسیب دیده باشد ما از روش ریکاوری سخت افزاری مموری، برای بازیابی اطلاعات مموری استفاده می کنیم.

ریکاوری سخت‌افزاری مموری‌های سونی sony

ریکاوری سخت افزاری مموری دوربین سونی

یکی دیگر از روش های ریکاوری اطلاعات مموری فرمت شده دوبین، ریکاوری سخت افزاری مموری است، همانطور که گفتیم در اکثر مواقع، زمانی از این روش استفاده میکنیم که مموری از لحاظ سخت افزاری آسیب دیده باشد و ما از طریق کامپیوتر و دستگاه های ram reader به مموری دسترسی نداشته باشیم.
برای بازیابی اطلاعات از این طریق ما نیاز به دستگاه ها سخت افزارهای بخصوصی داریم؛ کار با این دستگاه ها و سخت افزار ها نیز نیاز به تخصص دارد و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
استفاده از هر کدام از روش های بالا بدون تخصص کافی، خطر از دست رفتن اطلاعات مموری برای همیشه یا سوختن مموری را به همراه دارد.
مجموعه ایمن هارد با دانش تخصصی برای ریکاوری اطلاعات شما به هر دو روش سخت افزاری و نرم افزاری آماده ارائه خدمت است، بازیابی اطلاعات خود را با خیال راحت به ما واگذار کنید.

حال به علائمی می پرازیم که نشان دهنده این است که مموری دوربین شما در خطر است یا فرمت شده است، درصورت مشاهده هرکدام از علائم زیر بهتر است مموری را از دوربین جدا کنید و بدون این که مموری را به هر گونه دستگاهی متصل کنید با ما تماس بگیرید.

مموری فرمت شده

ممکن است مموری را در دوربین بگذارید و بدون این که کاری بکنید مشاهده کنید که هیچکدام از اطلاعاتی که در مموری بوده است، قابل مشاهده نیست و کل حافظه دوربین خالی شده است.
در این صورت مموری در دوربین فرمت شده و تمام اطلاعات مموری حذف شده است.
دلیل این اتفاق می تواند به دلایل مختلفی از جمله موارد زیر باشد :

مموری ویروسی شده باشد

ممکن است مموری ویروسی شده باشد، بعضی ویروس ها هستند که باعث فرمت شدن مموری می شوند و ممکن است مموری در اثر این ویروس ها فرمت شده باشد، در این صورت بازیابی اطلاعات کاری بسیار ظریف است اما غیر ممکن نیست.
یکی دیگر از علائمی که نشان میدهد مموری ویروس گرفته باشد :

فایل ها و فولدرها تغییر اسم پیدا کرده اند

در صورتی که مشاهده کردید نام فایل ها و پوشه های درون مموری تغییر کرده، مموری شما ویروسی شده است و فورا باید آنرا از دوربین و یا هر دستگاهی که مموری را به آن وصل کرده اید جدا کنید، در این صورت اطلاعات شما هنوز حذف نشده است اما به شدت در خطر است و به هیچ عنوان نباید مموری را به هرگونه دستگاهی وصل کنید زیرا هر لحظه که مموری به هر دستگاهی متصل باشد، اطلاعات شما در خطر از بین رفتن هستند.

مموری در دوربین فرمت شده

فرمت شدن مموری در داخل دوربین سونی بسیار کار خطرناکی است و ریکاوری آن بسیار کار حساسی هست و نیاز به علم ربازیابی اطلاعات دارد. در بعضی مواقع مموری فرمت شده در دوربین سونی قابل ریکاوری است و در بعضی مواقع که البته بستگی به ساختار مموری و مدل دوربین هم دارد که در این مدل ها مموری طوری فرمت میشود که مموری بطور کامل پاک میشود و دیگر قابل ریکاوری نیست. اما تیم ما همواره تمام تلاش خود را برای ریکاوری شدن مموری می کند.

 

بازیابی رم دوربین سونی sony

مموری آسیب الکتریکی دیده باشد

ممکن است مموری هنگام جدا شدن از دستگاهی مانند کامپیوتر ایجکت(eject) نشده باشد و این باعث رسیدن آسیب الکتریکی (damage) به مموری شده باشد.
یا ممکن است یکی از دستگاه هایی که مموری را به آنها متصل کرده اید، مشکل الکتریکی داشته باشند و این باعث آسیب دیدگی مموری شده باشد.
در این صورت به احتمال زیاد بازیابی اطلاعات مموری با روش ریکاوری سخت افزاری مموری صورت میگیرد.(به هیچ عنوان تلاش نکنید که با نرم افزارهای ریکاوری، اطلاعات خود را بازیابی کنید زیرا ممکن است اطلاعات شما برای همیشه از بین بروند و دیگر قابل بازیابی نباشند)

بازیابی اطلاعات مموری سوخته دوربین سونی

تا اینجا با مواردی آشنا شدیم که نشان میدهند که احتمالا مموری دوربین ما فرمت شده باشد، اما در ادامه میخواهیم به مواردی بپردازیم که نشان دهد مموری ما از لحاظ سخت افزاری آسیب جدی دیده یا سوخته است.

 

مشکل خواندن و یا نوشتن در مموری وجود دارد

در صورتی که سعی کردید اطلاعاتی را در مموری بریزید و موفق به این کار نشدید یا هنگام تصویر برداری با دوربین، تصاویر در مموری ذخیره نشدند یا قصد مشاهده اطلاعات درون مموری را دارید اما قادر به مشاهده این اطلاعات نبودید، به احتمال زیاد مموری آسیب سخت افزاری یا فیزیکی دیده است و برای بازیابی اطلاعات آن باید از روش های ریکاوری سخت افزاری استفاده کرد.
در این صورت ممکن است اطلاعات در مموری باشد اما به دلیل آسیب های سخت افزاری که به مموری رسیده است با دستگاه های معمولی مثل دوربین یا کامپیوتر یا ram reader نمیتوانیم اطلاعات دوربین را مشاهده کنیم یا اطلاعاتی را در مموری وارد کنیم.

مموری شناسایی نمی شود

در بعضی مواقع نیز ما مموری را به هر دستگاهی که وصل میکنیم، دستگاه قادر به شناسایی مموری نیست که در این صورت نیز مموری آسیب سخت افزاری جدی دیده است و برای بازیابی اطلاعات آن باید از روش ریکاوری سخت افزاری استفاده کرد.
در این صورت ممکن است علاوه بر این که اطلاعات مموری از بین رفته باشد، مموری نیز آسیب سخت افزاری جدی دیده که دستگاه های معمولی قادر به شناسایی دوربین نیستند.
اما هیچ جای نگرانی نیست زیرا اطلاعات دوربین با روش ریکاوری سخت افزاری قابل بازیابی هستند.

 

هرگونه کپی برداری از مقاله ریکاوری مموری دوربین سونی sony بدون ذکر لینک منبع مجاز نمیباشد.
نویسنده : آرین آرمیون
منابع : تجربیات تیم ایمن هارد و Sandisk

5/5 - (5 امتیاز)
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
4 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.