ریکاوری اطلاعات دوربین هندی کم HANDYCAM

در این مقاله سعی داریم توضیحات کلی در مورد دوربین های هندی کم ، انواع حافظه ، انواع خرابی ها و نحوه ریکاوری اطلاعات این دوربین ها در مجموعه ایمن هارد توضیح دهیم. امیدواریم که از این مطلب استفاده لازم را ببرید و در پایین صفحه نظر خود را اعلام فرمایید.

انواع مدل های دوربین های هندی کم Handycam

دوربین های هندی کم که در طول سال های گذشته تولید و در بازار های داخلی و خارجی توزیع شده اند و به عنوان دوربین های مناسب برای گرفتن عکس و فیلم های شخصی طراحی شده اند.

دوربین های هندی کم برای مصارف خانگی ساخته شده اند یعنی آنقدر قوی نیستند که که بتوان از انها برای عکس و فیلم های صنعتی و تجاری استفاده کرد و به دوربین های خانواده معروف هستند. البته که امروزه به قدری کیفیت دوربین های گوشی موبایل بالا رفته که مقدار استفاده از این دوربین ها نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است.

اکثر مردم این دوربین ها را با برند سونی SONY و پاناسونیک PANASONIC میشناسند که توانایی رکورد فیلم با کیفیت های مختلفی مثل FULL HD و 4K نیز دارند.

اما هدف از این مطلب توضیح در مورد این دوربین ها نیست بلکه میخواهیم در مورد انواع حافظه های دوربین های هندی کم Handycam و چگونگی به مشکل خوردن اطلاعات این دوربین ها صحبت کنیم و شما را با نحوه ی ریکاوری اطلاعات دوربین هندی کم آشنا کنیم.

بازیابی-اطلاعات-حافظه-داخلی-دوربین-هندی-کم-handy-cam

دوربین هایی که هارد داخلی دارند

این مدل دوربین ها معمولا از هارد دیسک استفاده میکنند اما به این معنی نیست که از هارد های داخل کیس ( هارد 3.5 اینچ) و یا هارد های لپ تاپ (هارد 2.5 اینچ)  استفاده کنند بلکه هارد های مخصوص خود را دارند. هارد داخلی این مدل دوربین های هندی کم که نسبتا جدید از بقیه مدل ها هم هستند دارای هارد کوچکتری هستند (هارد 1.8 اینچ) که حتی رابط کانکتور آن با بقیه مدل های هارد متفاوت است یعنی از رابط ساتا یا یو اس بی استفاده نمیکند بلکه از کانکتور فلت بهره میبرند و به کامپیوتر و یا لپتاپ متصل نمیشود.

این هارد ها معمولا به مشکل های مختلفی بر میخورند از جمله :

فرمت شدن

ویروسی شدن

کندی سرعت

ضربه خوردن

آب خوردگی

مجموعه ما با استفاده از دستگاه های بروز در زمینه بازیابی اطلاعات دوربین های هندی کم توانسته بیش از 90% این مدل هارد های خاص رو ریکاوری کند.

ریکاوری-مموری-دوربین-هندی-کم

دوربین هایی که از مموری استفاده میکنند

این مدل دوربین ها از حافظه های جانبی استفاده میکنند یعنی میتوان مموری های SD ، Micro SD ، CF و … را روی دوربین قرار داد و اطلاعات را روی آنها ذخیره کرد.

حافظه این مدل دوربین ها در صورتی که دستکاری نشدده باشند معمولا قابل ریکاوری هستند.

اطلاعات این حافظه ها معمولا به خرابی زیر برمیخورند :

فرمت شدن مموری از کامپیوتر
فرمت شدن مموری از دوربین
باز نشدن عکس و فیلم دوربین
عدم شناسایی مموری دوربین
تغییر نام فایل ها توسط ویروس

چند توصیه مهم برای ریکاوری شدن کامل اطلاعات:

هیچ دستکاری بعد از فرمت نکنید

هیچ نرم افزاری روی مموری استفاده نکنید

هیچ فیلم یا عکس جدیدی روی مموری رکورد نکنید

مموری را برای ریکاوری به افراد غیر متخصص ندهید

اگر یکی از موارد بالا روی مموری انجام شود چه اتفاقی می افتد ؟

درصد ریکاوری سالم فایل ها پایین می آید و ممکن است اطلاعات ناقص ، با افت کیفیت و یا کلا بر نگردد. البته باز هم باید توسط کارشناسان ما تست دقیق شود تا جواب قطعی بدهیم.

ولی اگر هیچ کدام از کار های بالا را انجام نداده اید و صرفا بعد از پاک کردن و یا فرمت کردن کنار گذاشته اید ریکاوری کامل و با همان کیفیت قابل انجام است.

تبدیل-فیلم-نوار-کاست-هندی-کم

دوربین هایی که از نوار کاست استفاده میکنند

این مدل دوربین ها که اکثرا دوربین های قدیمی هستند و برای ذخیره از نوار کاست های مینی در مدل های مختلف استفاده میکنند.

اطلاعات داخل این فیلم ها معمولا سالم میمانند اما بخاطر تکنولوژی قدیمی که دارند نمیتوان آن ها را دید و نیاز به تبدیل شدن به دی وی دی و یا تبدیل به فایلی دارد که بتوان روی فلش و یا هارد ریخت و از آنجا مشاهده کرد.

در این صورت نیازی به نگرانی نیست چون میتوانید فیلم های قدیمی رو با بالاترین کیفیت روی دی وی دی و یا هارد اکسترنال خود داشته باشید.

کافیست برای تبدیل فیلم های قدیمی با شماره های شرکت تماس بگیرید و با کارشناس مربوطه برای تبدیل فیلم ها هماهنگی لازم رو انجام بدین.

اما در بعضی مواقع هم ممکن است نوار آنها خراب شود و یا توسط موریانه تکته ای از آنها خورده شوند.

در این صورت باید با کارشناس مربوطه شرکت تماس بگیرید و مشاوره بگیرید در برخی موارد میتوانیم اطلاعات فیلم و یا عکس رو به مشتری تحویل بدیم و اگر مقدار خرابی زیاد باشد ممکن است بتوانیم بخشی از اطلاعات را دوباره قابل استفاده کنیم.

سوالات متداول

بله تمام عکس ها و فیلم هایی که با کامپیوتر فرمت شده باشد قابل ریکاوری است

در صورتی که بعد از پاک شدن ، اطلاعات جدید روی آن ذخیره نشده باشد قابل ریکاوری هستند و در صورتی که فایل جدید ریخته باشید باید توسط کارشناس تست و نتیجه اعلام شود.

در صورتی که اطلاعات شما روی حافظه جانبی مثل مموری ذخیره شده باشد معمولا قابل ریکاوری است و اگر حافظه داخلی بازگشت به کارخانه شده باشد ممکن است قابل ریکاوری نباشد اما باز هم شرایط نسبت به برند و مدل دوربین متفاوت است و قبل از هرگونه تغییر از کارشناس مشاوره بگیرید.

هرگونه کپی برداری از مقاله ریکاوری اطلاعات دوربین هندی کم HANDYCAM بدون ذکر لینک منبع مجاز نمیباشد.
نویسنده : آرین آرمیون

بازیابی اطلاعات مموری cf سی‌اف
بازیابی اطلاعات مموری sd اس‌دی
ریکاوری مموری micro sd
ریکاوری دوربین دیجیتال کانن CANON
ریکاوری اطلاعات دوربین هلی‌شات
ریکاوری دوربین دیجیتال سونی
ریکاوری اطلاعات دوربین اسمو OSMO
ریکاوری دوربین دیجیتال نیکون
ریکاوری فیلم دوربین گوپرو GOPRO
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5/5 - (3 امتیاز)