ایمن هارد مرکز ریکاوری هارد بازیابی اطلاعات

نیاز به مشاوره دارید؟

هارد مشابه برای جراحی هارد چیست

هارد مشابه برای جراحی هارد چیست؟

به طور خلاصه هارد مشابه یعنی یک هارد دیگر دقیقاً با مشخصات هارد اصلی شما مثل ظرفیت، اندازه هارد، مدل نامبر، شماره برد و دیگر پارامترها در هارد است که معمولاً برای جراحی هارد استفاده می‌شود.

اگر نمی دانید جراحی هارد یا Harddrive Surgery چیست پیشنهاد میکنیم قبل از اینکه این مطلب را بخوانید سری به مقاله “جراحی هارد چیست و چگونه انجام میشود” بزنید و اطلاعات لازم را کسب کرده و مجدد به این مقاله برگردید.

زمانی که هارد شما دچار خرابی فیزیکی و یا خرابی کامل هد میشود و دیگر راهی برای بازیابی اطلاعات آن وجود ندارد باید جراحی هارد انجام شود اما جراحی هارد نیاز به داشتن ابزار تخصصی جراحی، کلین روم، دستگاه پیشرفته بازیابی اطلاعات و افراد متخصص است.

چه موقع نیاز به هد مشابه داریم

چه موقع نیاز به هارد مشابه داریم؟

زمانی که هارد شما به دلیل وجود نوسان برق، ضربه، تکان شدید و عوامل دیگر دچار خرابی کامل هد می‌شود تنها راهی که برای ریکاوری اطلاعات آن می‌شود انجام داد جراحی هارد است.
برای اینکه بتوان جراحی هارد را انجام داد باید یک هارد از همان سری و مشابه همان پیدا کرد که بتوان عملیات جراحی هارد را روی آن انجام داد.

 

کاربرد هارددیسک مشابه در جراحی هارد؟

کاربرد هارد مشابه برای زمانی است که هد هارد شما به هر دلیلی خراب است و نیاز به یک هد جدید و سالم دارد.

بدلیل فوق حساس بودن قطعه هد نمیتوانیم فقط قطعه هد را جداگانه تهیه کنیم و باید هارد کامل تهیه شود.

در این حالت با تشخیص متخصص هارد نیاز به هد مشابه با مشخصات مرتبط برای تعویض هد یا جراحی هارد نیاز داریم تا بتوان مراحل بازیابی اطلاعات را شروع کرد.

هارد مشابه چه ویژگی هایی باید داشته باشد

هارد سالم مشابه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد

بدلیل تنوع بالا در برند های هارد و مدل های مختلفی که تولید شده توضیح این مسئله که در هر مدل چه پارامتر هایی باید یکی باشد داخل این مطلب جا نمیشود و بحث مفصلی دارد اما مواردی که در اکثر مدل ها مشترک است بطور خلاصه در سایز هارد، برند هارد، ظرفیت هارد، شماره برد، و پارت نامبر هارد میباشد.

در برخی مدل های دیگر هارد هم هستند و پارامتر هایی وجود دارند و خارج از موارد مشترک هستند و برخی دیگر از پارامتر ها مثل برخی حروف سریال نامبر، حافظه کش، تعداد هد و … باید یکی باشند.

در هاردی که مشابه است قطعه هد باید کاملا سالم باشد و هارد اگر خرابی دیگری مثل خرابی برد یا موارد غیر ضروری داشته باشد مشکلی پیش نمی آید چون فقط قطعه هد است که مهم است و برای جراحی هارد نیاز داریم.

 

چگونه مشابه هارد خراب را پیدا کنیم؟

پیدا کردن هارد مشابه برای جراحی هارد در بعضی موارد بسیار سخت و دشوار است چون هاردی که باید مشابه باشد باید از همان سری ساخت و همان پارت نامبر باشد.
در مرحله اول باید پارامتر هایی که باید در هارد خراب یکی باشد را از کارشناس ریکاوری بپرسید و بعد آرشیو هارد خودتان یا دوستانتان را نگاه کنید و در صورتی که مشابه آن را نداشتید میتوانید با کارشناس هارد خود هماهنگ کنید و پیدا کردن هارد را به کارشناس بسپارید.

 

درخواست هارد مشابه از ایمن هارد

درخواست هارد مشابه از انبار ایمن هارد

مجموعه ایمن هارد دارای یکی از کامل ترین آرشیو هارد دیسک در ایران است که با تلاش چندین ساله از انواع هارد ها با ظرفیت، مدل و سایز های مختلف توانسته این هارد ها را جمع آوری کند.
اما بطور کلی بدلیل تنوع بالا در مدل ها و برند های هارد میتوان گفت هیچکس آرشیو کامل هارد ندارد و برای اطلاع از موجودی دقیق باید با مجموعه هماهنگ کنید.
برای اطلاع از موحودی قطعات میتوانید به روش های زیر استعلام کنید:
  • هارد را به مجموعه ارسال کنید تا بررسی دقیق شود.
  • عکس هارد خراب و برد هارد را به شماره پشتیبانی در تلگرام یا واتس اپ ارسال کنید. 09124787563

 

نحوه خرید هارد

نحوه خرید هارد مشابه در شرکت ایمن هارد به این صورت است که اگر هارد خراب خود را به مجموعه ما سپرده باشید علاوه بر مسئولیت جراحی و پیگیری، مسئولیت پیدا کردن هارد هم بر عهده کارشناس مجموعه میباشد.

در صورتی که هارد خراب در شرکت دیگری میباشد و صرفا فقط میخواهید قطعه مشابه را از مجموعه ما تهیه کنید میتوانید عکس اصلی هارد و برد و پارامتر هایی که علامت زده اند را برای ما ارسال کنید و پس از هماهنگی، عزیزانی که در تهران هستند میتوانند به صورت حضوری به شرکت مراجعه کنند و یا درخواست ارسال با پیک کنند و برای عزیزانی که شهرستان هستند میتوانیم با شرکت هایی مثل تیپاکس یا پست ارسال کنیم.

 

آیا دو هارد وسترن دیجیتال یک ترابایت مدل آبی با یکدیگر مشابه هستند؟
خیر، شرکت وسترن دیجیتال در سال‌های مختلف هارد‌های زیادی با تکنولوژی های مختلفی تولید کرده.

معیار هارد مشابه صرفا ظرفیت و برند هارد نیست بلکه باید پارامتر های مختلفی که توسط متخصص اعلام میشود مشابه باشد.

برای مثال باید یکسری از پارامتر ها مثل مدل نامبر، ظرفیت، تعداد هد و … یکی باشد.

دو هارد سیگیت که 10 سال پیش تولید شده باشد با هاردی که 5 سال پیش تولید شده مشابه هستند؟
مطمعنا شرکت های تولید کننده هارد هر چند ماه تکنولوژی قطعات را تغییر داده اند و قطعا آن دو هارد مشابه نیستند. لازم بذکر است که هر چه ماه های تولید هارد به یکدیگر نزدیک تر باشند یا در یک ماه تولید شده باشند احتمال جواب دادن موفق جراحی بیشتر است.

چگونه میتوانیم از مجموعه استعلام موجودی هارد مشابه بگیریم؟
بدلیل زیاد بودن آرشیو هاردها و مدل های زیاد امکان درج موجودی همه هاردها در سایت نیست به همین دلیل میتوانید میتوانید با تماس گرفتن با مجموعه یا ارسال پیام به شماره های پشتیبانی موجودی را استعلام کنید.

 

هرگونه کپی برداری از این مقاله بدون ذکر لینک منبع مجاز نمیباشد.
نویسنده : آرین آرمیون
منابع : تجربیات تیم ایمن هارد

4.5/5 - (8 امتیاز)
3 2 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.