ایمن هارد مرکز ریکاوری هارد بازیابی اطلاعات

نیاز به مشاوره دارید؟

دلایل کندی سرعت هارد اکسترنال سیلیکون پاور SILICON POWER چیست

دلایل کندی سرعت هارد اکسترنال سیلیکن پاور

ازآنجایی‌که با ویژگی‌های هارد اکسترنال تا حدودی آشنایی دارید، باید به شما بگویم که از بین این همه فواید گاهی معایبی هم مشاهده خواهید کرد، یکی از معایب هاردهای اکسترنال کندشدن است که در ادامه به دلایل کندی سرعت هارد سیلیکن پاور (Silicon power) خواهیم پرداخت و سعی بر این است که به شما کمک کنیم تا بهترین تصمیم با برای هارد و اطلاعات خود بگیرید.

علت کندشدن هارد اکسترنال سیلیکن پاور (همهٔ مدل‌ها)

۱_کندشدن هارد اکسترنال توسط ویروس‌ها

۲_کندشدن به دلیل خرابی کابل و پورت هارد

۳_کندی سرعت به دلیل خرابی فریمور

۴_کندشدن به دلیل خرابی بدسکتور

۵_کندی سرعت به دلیل خرابی هد

و غیره

در ادامه هر موارد را بررسی کرده و راه‌حل‌های پیشنهادی را خدمت شما ارائه خواهیم داد.

کندی سرعت هارد اکسترنال سیلیکون پاور بدیلیل ویروس SILICON POWER

کند شدن هارد اکسترنال توسط ویروس‌

ویروس‌ها از گذشته‌های دور به‌عنوان مسئله‌ای خطرناک و مرگ‌آور برای انسان بوده است که از محیطی خارجی وارد بدن انسان شده و سیستم ایمنی ساختار بدن را از هم می‌پاشد.

حال ویروس‌ها در مقابل به هاردها هم همین گونه عمل می‌کنند، ویروس‌ها از سیستمی به هارد منتقل شده و باعث کندشدن هارد می‌شوند، ویروس‌ها با قابلیت نفوذپذیری که دارند باعث می‌شوند به سیستم نفوذ کنند و باعث تغییر فایل‌ها و پروسه‌های سیستم شوند و باعث کندی هارد می‌شوند.

برای جلوگیری از ویروسی نشدن هارد خود، بهتر است هارد را به هر سیستمی متصل نکنید مخصوصاً سیستمی که به آن اطمینان نداشته باشید و برای سیستم خود که به طور مداوم هارد را به آن متصل می‌کنید، برنامه آنتی‌ویروس نصب کرده و به‌صورت مرتب برنامه را آپدیت کنید.

و این نکته قابل‌ذکر است که سعی کنید از هر سایتی برنامه روی سیستم خود نصب نکنید بهتر است از سایت‌های معتبر استفاده کنید.

راهکار برای رفع مشکل ویروسی بودن هارد اکسترنال

برای حذف‌شدن ویروس‌ها از روی هارد اکسترنال بدون اینکه اطلاعات پاک شود، توجه داشته باشید از فرمت‌کردن هارد جلوگیری کنید

در مرحلهٔ اول نرم‌افزار آنتی‌ویروس را روی سیستم خود نصب کنید، هارد اکسترنال را به آن متصل کنید و با استفاده از آنتی‌ویروس نصب شده آن را اسکن کنید.

کندی سرعت هارد سیلیکن پاور خرابی کابل و پورت

کندشدن هارد اکسترنال به دلیل خرابی کابل و پورت

کابل انتقال داده و پورت‌های ارتباطی هارددیسک نیز می‌توانند مشکلاتی را برای کارایی هارد دیسک ایجاد کنند. اگر کابل انتقال داده‌ها (مانند USB) خراب شده باشد یا به‌درستی ارتباط برقرار نکند، می‌تواند باعث کندی در عملکرد هارد دیسک شود یا حتی هارد دیسک را غیرفعال کند.

همچنین در بعضی موارد، اتصال کابل‌های ضعیف و خراب می‌تواند باعث شکستگی پایه‌های کابل شود و باعث کندی در عملکرد هارد دیسک شود.

معمولاً در هاردهای اکسترنال سیلیکن پاور SILICON POWER بدلیل استفاده از کابل کوتاه و آویزان ماندن یا تحت‌فشار قرارگرفتن هارد ممکن است سوکت هارد به‌مرورزمان دچار لق شدن، کنده‌شدن و خرابی برد داخل شود.

و ممکن است به دلیل استفاده ناصحیح سوکت یا کابل خراب شود.

در این حالت پیشنهاد می‌شود درصورتی‌که سوکت شما لق شده از هارد استفاده نکنید و چون با هربار قطع و وصل‌شدن به هارد نوسان برق وارد می‌شود و احتمال خراب‌شدن خود هارد هم وجود دارد.

باید سریعاً هارد را به یک متخصص نشان دهید و نسبت به تعمیر یا تعویض سوکت و برد اقدام کنید در غیر این صورت خرابی سنگینی نسبت به اطلاعات و هارد وارد خواهید کرد.

کارشناسان ما آماده پاسخگویی و مشاوره به مشتریان عزیز هستند و برای رفع مشکل می‌توانید با ما در تماس باشید.

درصورتی‌که نیاز به اطلاعات بیشتر دارید میتوانید به صفحه تعمیر و تعویض سوکت هارد مراجعه کنید.

راهکار: برای جلوگیری از کند شدن هارد توسط کابل و پورت بهتر است، از کابل‌های با کیفیت و استاندارد استفاده کنید و اتصالات را به آرامی و با دقت انجام دهید تا پورت‌ها خراب نشوند و کابل‌ها نابود نشوند.

کندی سرعت هارد اکسترنال سیلیکون پاور بدیلیل ویروس SILICON POWER

کندشدن هارد اکسترنال به دلیل خرابی فریمور

نرم‌افزاری است که برای کنترل عملکرد سخت‌افزارها مثل هارد دیسک، مادربورد، کارت گرافیک وغیره استفاده می‌شود.

بطور خلاصه فریمور ارتباطی است بین سخت افزار و نرم افزار هارد برقرار می‌کند.

هارد نیز دارای فریمور است، که برای کنترل عملکرد هارد دیسک و پردازش اطلاعات استفاده می‌شود. اگر فریمور هارد دیسک خراب شود، می‌تواند باعث کندی هارد می‌شود و سریعاً باید مورد بررسی قرار گرفت.

هنگامی که فریمور هارد دیسک خراب می‌شود، ممکن است باعث کندی در عملکرد هارد دیسک و یا عدم موفقیت در خواندن و نوشتن داده‌ها شود. در برخی موارد، هارد دیسک حتی قابل دسترسی نیست و دیگر نمی‌توانید به داده‌های خود دسترسی پیدا کنید.

پیشنهاد کارشناس

در صورتی که هارد شما دچار کندی سرعت با مشکل فریمور شده پیشنهاد می‌کنیم به هارد فشار زیادی نیاورید و از هیچ نرم افزاری برای تعمیر و ریکاوری اطلاعات استفاده نکنید و سریعاً هارد خود را به یک متخصص نشان دهید؛ زیرا هر دست‌کاری بر روی هارد باعث خراب‌تر شدن هارد و در برخی موارد باعث ازبین‌رفتن اطلاعات می‌شود.

کندی سرعت هارد سیلیکن پاور بدسکتور SILICON POWER

کند شدن هارد بدلیل بدسکتور

اجازه بدید اول راجب بدسکتور صحبت کنیم  اگه بخواهیم تعریفی از بدسکتور داشته باشیم باید بگوییم بدسکتور را می‌توان یک کلاستر (بخشی) کوچک از فضای ذخیره‌سازی نامید که معیوب شده است.

این سکتور به خواسته‌ها مبنی بر نوشتن و خواندن اطلاعات هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد تا آنجا که آن را یک سکتور بد یا همان بدسکتور می‌نامیم.

بدسکتور فیزیکی

بدسکتور فیزیکی بر روی هارد به دلیل عیب در سطح فیزیکی هستند و معمولاً به دلیل برخورد فیزیکی هارد صورت می‌گیرد.

این بدسکتورها باعث می‌شود که خرابی داده‌های موجود در هارد شوند و در نتیجه باعث کندی هارد و مشکلاتی دیگر در عملکرد هارد شوند.

هنگامی که سیستم عامل و یا برنامه‌های کاربردی به داده‌های موجود در بدسکتورهای فیزیکی دسترسی پیدا می‌کنند، زمان بسیار زیادی برای خواندن و نوشتن این داده‌ها مصرف می‌شود.

برای مثال، اگر برنامه‌ای سعی در خواندن یک فایل از هارد با بدسکتورهای فیزیکی داشته باشد، ممکن است نتواند به صورت درستی داده‌ها را بخواند و عملکرد کلی سیستم را کند بکند.

هارد با وجود مکانیزم‌های تلاش برای رفع بدسکتورهای فیزیکی، ممکن است به طور موقت یا دائمی به دلیل بدسکتورهای فیزیکی خراب شود.

راهکار: هرگاه که بدسکتورهای فیزیکی در هارد دیسک شما شناسایی شوند، بهتر است آن را به تعمیرکار معتبری برای بررسی و تعمیر به مرکز خدمات تعمیرات هارد تحویل دهید.

بدسکتور لاجیکالی

بدسکتورهای لاجیکالی هم مثل بدسکتورهای فیزیکی، باعث کندی هارد دیسک می‌شوند. بدسکتورهای لاجیکالی معمولاً به دلیل خطای نرم‌افزاری و برخی مشکلات در سیستم فایل‌ها بوجود می‌آیند و در نتیجه موجب کندی هارد  می‌شوند.

بدسکتورهای لاجیکالی ممکن است باعث ایجاد خطا در فایل‌ها و داده‌های موجود در هارد شوند.  این خطاها معمولاً با استفاده از ابزارهای تعمیر و بازیابی داده قابل رفع هستند، ولی بعضی اوقات ممکن است باعث از دست رفتن داده‌های خیلی مهم شوند.

راهکار: اگر هارد شما دچار کندی سرعت به دلیل بدسکتور لاجیکالی شود و اطلاعاتتون براتون مهم نیست می‌توانید از برنامه بدسکتور گیری استفاده کنید ولی اگر بدسکتور فیزیکی باشد از برنامه استفاده نکنید.

و در صورتی که اطلاعات مهم است به هیچ عنوان از هیچ نرم افزاری استفاده نکنید چون باعث فشار اوردن به هارد می‌شود و فقط مقدار خرابی بیشتر می‌شود و در برخی موارد اطلاعات را غیر قابل ریکاوری می‌کند.

کندی سرعت هارد اکسترنال سیلیکن پاور خرابی هد SILICON POWER

 

هنگ کردن هارد بدلیل خرابی هد

هد چیست؟! بازوی حرکتی هارد که روی دیسک گردان که به آن پلتر هم می گویند حرکت می کند،

روی نوک بازوی حرکتی، دو عدد هد قرار گرفته است. این بازوها معمولا برای خواندن و نوشتن اصلاعات برو روی هارد مورد استفاده قرار میگیرد.

چرا هد هارد خراب میشود؟

۱_استفاده از هارد برای مدت زمان طولانی

۲_ضربه خوردن هارد بصورت اتفاقی مواقع کار

۳_وقتی بازوهای هارد خراب شود

۴_نوسانات جریان برقی

هد (Head) در هارد، بعنوان قطعه‌ای حیاتی، برای خواندن و نوشتن داده‌ها بر روی دیسک مورد استفاده قرار میگیرد.

هد هارد می‌تواند به دلایل مختلفی که در پاراگراف بالا ذکر کردم ضعیف شود، مثل استفاده نادرست، حمل نامناسب ، تکان های شدید و ضربه خوردن هارد.

هارد دیسک های سیلیکن پاور برخلاف تبلیغاتی که برای آنها انجام شده ضد ضربه نیستند و فقط کمی در مقابل ضربه مقاوم هستند، باید خیلی مراقب وارد شدن ضربه به این مدل هارد ها باشید.
درصورتی‌که نیاز به اطلاعات بیشتر درباره جراحی هارد یا پیدا کردن هارد مشابه برای جراحی دارید میتوانید به صفحات درج شده مراجعه کنید.

 

زمانی که هد ضعیف می‌شود، عملکرد هارد نیز کاهش می‌یابد و ممکن است باعث کندی هارد شود.

تشخیص مقدار خرابی هد هارد نیاز به تخصص بالایی دارد ولی بعضی وقت ها خرابی در هد هارد موجب می‌شود تا هد با دیسک گردان یا پلتر برخورد کرده و بر روی آن خط بیاندازد که متاسفانه در این حالت قابلیت ریکاوری اطلاعات وجود ندارد

راهکار: در صورتی که هارد شما دچار خرابی هد شده باشد و اطلاعات برای شما مهم نیست می توانید به شرکت گارانتی کننده مراجعه کنید تا هارد شما را تعویض کند.

ولی در صورتی که اطلاعات مهم است به هیچ عنوان هارد را دستکاری نکنید و از هر گونه اقدام برای ریکاوری جدا خودداری کنید.

بازیابی اطلاعات با خرابی هد نیاز به داشتن تجهیزات سخت افزاری و دانش فنی بسیار بالا است. برای بازیابی اطلاعات حتما از یک متخصص کمک بگیرید. برای مشاوره میتوانید با شماره های مجموعه تماس بگیرید.

 

پارتیشن هارد شناسایی میشه اما نمیتونم اطلاعات کپی کنم
علت یکی از موارد گفته شده در مقاله بالا هست و برای تست دقیق باید به مجموعه مراجعه کنید تا هارد با دقت بیشتری آنالیز شود.
اطلاعات خیلی مهم هستند، احتمال برگشت اطلاعات چقدر است؟
معمولا در صورتی که هارد دستکاری نشده باشد احتمال بازگشت اطلاعات زیاد است اما باز هم باید توسط متخصص تست دقیق شود.

 

هرگونه کپی برداری از مقاله “دلایل کندی سرعت هارد اکسترنال سیلیکن پاور SILICON POWER” بدون ذکر لینک منبع مجاز نمیباشد.
نویسنده : گروه پینگ
منابع : تجربیات تیم ایمن هارد

5/5 - (4 امتیاز)
1 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.