دلایل عدم شناسایی هارد سامسونگ samsung

عدم شناسایی هارد سامسونگ Samsung

اگر هارد توسط سیستم شما شناسایی نمی‌شود و شما به اطلاعات درون هاردتان نیاز دارید ما به‌شما چند راهکار می‌دهیم تا بتوانید به‌اطلاعات موردنظر دسترسی بیابید و سعی میکنیم که درباره دلایل عدم شناسایی هارد سامسونگ Samsung بیشتر صحبت کنیم.
در ادامه شما را با چند راهکار آشنا خواهیم کرد ولی پیشنهاد می‌شود با یک متخصص نیز در این مورد گفت‌وگو کنید.

عدم شناسایی هارد به‌دلیل بدسکتور

فضای داخل هارد یا فلش از تعداد قابل‌توجهی سکتور تشکیل شده است. هنگامی که این سکتورها به‌دلایل مختلف آسیب ببینند تبدیل به‌بدسکتور می‌شوند.
بدسکتور یا Bad Sector به‌ قسمت‌هایی از هارد یا فلش گفته می‌شود که دیگر امکان ذخیره‌‌سازی در آنها موجود نمی‌باشد و قادر به‌خواندن داده‌ها نیستند.
وقتی داخل هارد یا فلش تعداد زیادی بدسکتور وجود داشته‌ باشد باعث کندشدن و خرابی هارد و درنهایت ازدست‌رفتن اطلاعات مهم می‌شوند.

خرابی کابل یا سوکت هارد سامسونگ

اگر شک دارید که ممکن است کابل یا سوکت هاردتان خراب است می‌توانید از این چند راهکار مطمئن شوید که مشکل از اینجا است یا خیر:

  •  امکان دارد که کابل خراب شده باشد. با یک کابل جدید هاردتان را به‌‌ پورت‌های مختلف سیستم وصل کنید. اگر مشکل حل نشد می‌توانید از راهکار بعدی استفاده کنید.
  • اگر امکان دارد کابل را به‌ سوکت‌های مختلف هارد وارد کنید و به‌ سیستم‌های متفاوت وصل کنید تا ببینید مشکل از سوکت هارد است یا نه.
  •  وضعیت فیزیکی هارد و سیستم‌هایی که به‌آن وصل می‌شوید را بررسی کنید. به پورت‌ها و سوکت‌های هارد نگاه کنید که مشکل فیزیکی نداشته باشند. گاهی اوقات پورت‌ها و سوکت‌های سیستم و هارد در اثر ضربه‌های نه‌چندان سهمگین خراب می‌شوند. توصیه می‌شود برای جلوگیری از این اتفاقات بیش‌ترین دقت را در نگهداری از هارد داشته‌ باشید.
  • سوکت هارد و پورت‌های سیستم‌هایی که به‌آن متصل می‌شوید را تمیز کنید. شاید گردوخاک داخل‌ آنها باعث بروز مشکل بوده باشد. هشدار می‌دهیم که برای این کار از مواد شیمیایی بهره نبرید. برای این کار بهتر است از دستگاهی به‌نام‌ فوتک استفاده کنید و گردوخاک کابل و سوکت موردنظر را ازبین ببرید.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد خرابی سوکت هارد دارید میتوانید به صفحه تعمیر و تعویض سوکت هارد مراجعه کنید.

عدم شناسایی هارد سامسونگ خرابی فریمور

 عدم شناسایی هارد سامسونگ به‌دلیل مشکل فریمور

فریمور یا firmware یک نرم‌افزار مستقر در تراشه داخلی یا Rom است. وظیفه فریمور این است که کنترل سرور را به‌دست سیستم‌عامل بدهد. معنی فارسی فریمور سفت‌ افزار است.

سفت‌ افزار یعنی مجموعه دستورهایی که به سخت‌افزار توسط برنامه‌نویسان داده می‌شود تا در مواقع تأیین شده از آنها استفاده کنند.

برای اینکه هارد بتواند با سیستم‌عامل‌های جدید هم‌خوانی داشته باشد و با آنها کار کند باید به‌روزرسانی شود.

به‌روزرسانی فریمور توسط شرکت سازنده همان هارد اراِئه می‌شود. با به‌روزرسانی کردن فریمور بسیاری از مشکلات مثل باگ‌ها عملکرد ضعیف و غیره حل می‌شود. همچنین ویژگی‌های جدید نیز به‌آن اضافه می‌گردد و امنیت هارد شما بهتر می‌شود.

برای اینکه به‌روزرسانی موفقیت‌آمیزی داشته باشید بهتر است طبق راهنمای به‌روزرسانی عمل کنید.

خطا در بارگذاری فریمور

وقتی خطایی در بارگذاری فریمور رخ می‌دهد چند موضوع می‌تواند علتش باشد:

  1. ممکن است فایل فریمور نادرست را دانلود کرده باشید. باید چک کنید فایلی که دانلود می‌کنید فایل اصلی باشد و آسیب‌دیده نباشد. چراکه باعث کرش کردن عملیات به‌روزرسانی می‌شود.
  2. ممکن است فرایند به‌روزرسانی فریمورر در اثر قطع‌شدن لحظه‌ای برق یا اینترنت با مشکل مواجه شده باشد. بهتر است وقتی که این اتفاق افتاد فایل موردنظر را از اول دانلود کنید تا از بروز مشکل جلوگیری کرده باشید.
  3. امکان دارد آسیب فیزیکی به قطعه‌ها وارد شده باشد. درصورتی‌که با این اتفاق مواجه شدید قبل از خرابی بیش‌تر به تعمیرکار و متخصص مراجعه فرمایید.
  4. دقت داشته باشید در مواردی ممکن است هنگام نصب فایل به‌روزرسانی به‌شما ارورهای مختلف بدهد. هر ارور مفهوم خودش را دارد. وقتی با این مورد مواجه شدید بهتر است هاردتان را به‌یک متخصص بدهید تا برایتان تعمیر نماید. چون اگر خودتان وارد عمل شوید باعث خرابی بیش‌تر می‌شوید.

خرابی فیزیکی در چیپ فریمور

خرابی فیزیکی در چیپ فریمور باعث ایجاد مشکل در عملکرد دستگاه می‌شود.

دلایل مختلفی منجر به‌خراب شدن این قطعه می‌شوند از جمله آسیب ناشی از ضربات محکم

حرارت بالا و عدم استفاده درست و غیره

درصورتی‌که این قطعه دچار مشکل شده باشد باید این قطعه تعویض شود. چرا که این قطعه قابل‌تعمیر نیست.

تعویض‌کردن این قطعه نیاز به دستگاه‌های مخصوص و فردی باتجربه در این زمینه می‌باشد.

توصیه می‌شود در صورت این نوع خرابی حتما به متخصص مراجعه شود.

مشکلات سیستم‌عامل

مشکلات سیستم‌عامل عوامل متعددی دارد. یکی از این عوامل عدم ارتباط با دستگاه‌های سخت‌افزاری مانند هارد و فلش می‌باشد.

پیشنهاد می‌شود موارد زیر را بررسی کنید:

  1. بررسی کنید که آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل را داشته باشید. گاهی اوقات با به‌روزرسانی کردن سیستم‌عامل مشکلات مختلف ازجمله خوانده نشدن هارد و فلش حل می‌شود.
  2. درایوهای خود را چک کنید. در بعضی موارد درایوها نیازمند به‌روزرسانی هستند. چون درایوهای قدیمی باعث بروز مشکلاتی مانند عدم شناسایی هارد و غیره خواهند شد.
  3. بهتر است در بعضی مواقع از ابزارهای تشخیص عیب‌وایراد مانند Device Manager استفاده کنید. این ابزار به‌شما کمک شایانی خواهد کرد.
عدم شناسایی هارد سامسونگ خرابی هد

خرابی هد هارد سامسونگ

خرابی هد درایوهای سخت، که در مقالات قبل بررسی شده است، به دلایل متعددی اتفاق می‌افتد. نمونه بارز این دلایل، مشکلات فیزیکی است؛ به‌طور مثال، افتادن یا ضربه خوردن می‌تواند باعث خرابی هد شود. علاوه بر این، سوختگی اجزای الکترونیکی و فنی نیز می‌تواند منجر به نقص هد شود. گاهی اوقات، شوک‌های الکتریکی ناگهانی در قطعات سبب اشکال می‌گردد.

اهمیت استفاده صحیح از هد درایوهای سخت به‌قدری است که در این مقاله به‌کرات به آن اشاره شده است. همچنین، بالارفتن بیش از حد دمای هد می‌تواند موجب بروز تروبل شود؛ بنابراین کنترل دما ضروری است. استفاده طولانی‌مدت و بی‌وقفه از هد نیز می‌تواند به عنوان یک عامل خرابی به آن اضافه شود، زیرا کارایی آن را کاهش داده و به سرعت به خرابی‌ها منجر می‌شود.

حضور بدسکتورها که در مقالات قبلی ذکر شده است نیز، چنانچه بر روی هد باشند، می‌توانند به داده‌ها آسیب رسانده و مشکل‌ساز شوند. اگر به اطلاعات بیشتری در زمینه جراحی هارد نیازمندید، می‌توانید به مقاله‌های اختصاصی در مورد ‘جراحی هارد چیست؟’ و ‘انتخاب هارد مناسب برای جراحی’ مراجعه نمایید.

چراغ هارد نشان دهنده این است که برق به هارد متصل شده و مشکل هارد با این مشخص نمیشه میتوانید از قسمت تماس با ما از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

توصیه میشود در صورتی که اطلاعات هارد شما مهم است به هیچ عنوان هارد را دستکاری نکنید و با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره بگیرید. به شرایط مختلفی مانند مشکل هارد، مدل هارد، ظرفیت هارد و غیره بستگی دارد اما معمولا اطلاعات قابل برگشت هستند.