بهترین هارد اکسترنال برای استفاده شخصی کدام است؟ +بررسی تخصصی ۲۰۲۴

 وقتی صحبت از انتخاب بهترین هارد اکسترنال برای استفاده شخصی به میان می‌آید، باید چند فاکتور مانند ظرفیت، هزینه، سرعت، مقاومت، امنیت، قابلیت حمل، قابل اتصال بودن و زیبایی را در نظر گرفت که در این مقاله سعی داریم برای تصمیم‌گیری و انتخاب بهتر شما را راهنمایی کنیم.

 انواع هاردهای اکسترنال

  •  هارد SSD

  •  هارد  2.5 اHDD

  •  هارد HDD 3.5

 هاردهای اکسترنال انواع مختلفی دارد که به‌طورکلی به دودسته SSD و HDD تقسیم می‌شود. هرکدام ویژگی‌های مخصوص خود را دارند. برای انتخاب بهترین هارد اکسترنال برای استفاده شخصی در این مقاله باتوجه‌ به معیارهای موجود بررسی می‌کنیم.

بهترین هارد اکسترنال برای استاده شخصی

ظرفیت

هاردHDD

هاردهای HDD از ظرفیت بیشتری برخوردار هستند. ظرفیت هاردهای HDD 2.5 اینچ از ۱۲۰ گیگ تا سقف ۵ ترابایت وجود دارد. در ۹ سال اخیر ظرفیت کمتر از یک ترابایت تولید نشده است و ظرفیت‌هایی که در حال حاضر تولید می‌شود بین ظرفیت ۱ ترابایت تا ۵ ترابایت است.

 هاردهای HDD 3.5 اینچی روزبه‌روز در حال ارتقا هستند و حتی به بیشتر از ۲۲ ترابایت می‌رسد.  ۸ سال است هاردهای کمتر از ۱ ترابایت تولید نشده و ظرفیت‌های موجود در بازار حال حاضر از ۱ ترابایت به بالا شروع می‌شود.

هاردSSD

 درحالی‌که ظرفیت هاردهای SSD از ۶۴ گیگ تا ۴ ترابایت در بازار موجود است و ظرفیت آن روزبه‌روز در حال افزایش است .

 در نتیجه اگر به هاردی با ظرفیت ۱ الی ۲ ترابایت نیاز دارید هارد HDD 2.5 اینچی و اگر به هاردی با ظرفیت ۴ ترابایت به بالا نیاز دارید هارد HDD 3.5 اینچی پیشنهاد ما به شماست.

پیشنهاد کارشناس

درصورتی‌که هارد با ظرفیت بالای ۴ ترابایت نیاز دارید می‌توانید از هارد وسترن مدل MY BOOK استفاده کنید. برای استفاده از این هاردها حتماً به برق شهری نیاز دارید.

بهترین هارد اکسترنال برای استاده شخصی

هزینه

به طور کلی هارد های SSD هزینه بیشتری را برای شما به همراه دارند ولی مزایای دیگری هم به همراه دارند. به طور کلی در مقایسه یک هارد HDD  1 ترابایتی و یک هارد SSD 1 تربایتی نسبت به هزینه ای که میکنید هارد HDD 1 ترابایتی برای شما میتواند انتخاب بهتری باشد.

پیشنهاد کارشناس

برای خرید هارد با هزینه اقتصادی می‌توانید از هارد اکسترنال سیگیت مدل EXPANSION یا حافظه اکسترنال SSD برند ADATA با ظرفیت ۲۵۶ گیگ یا ۵۰۰ گیگ خریداری کنید.

بهترین هارد اکسترنال برای استاده شخصی

سرعت

هاردهای SSD از سرعت بیشتری برای انتقال داده‌ها برخوردار است. و هاردهای HDD به دلیل شرایط متفاوت ساخت آن سرعت کمتری نسبت به هارد SSD دارد.

پس اگر انتخاب شما هاردی با سرعت بالا است پیشنهاد ایمن هارد به شما هاردهای SSD است.

پیشنهاد کارشناس

برای استفاده از نهایت سرعت در انتقال اطلاعات باید از حافظه های اکسترنال SSD M2 NVME با رابط سوکت تایپ سی تهیه کرد.

هارد اکسترنال مقاوم در برابر ضربه

مقاومت در برابر ضربه

 SSDها مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارد؛ زیرا باتری موجود در آن در اثر فشارهای کوچک دچار آسیب نمی‌شود. ولی هاردهای HDD از تکنولوژی هد ودیسک استفاده می‌کند. در نتیجه زودتر دچار آسیب می‌شود به علت حساس‌بودن تکنولوژی آن.

اگر احتمال آسیب به هارد شما بالاست هاردهای SSD برای شما می‌تواند بهترین گزینه باشد برای برترین هارد شخصی تا اطلاعات شما حفظ شود.

پیشنهاد کارشناس

اگر مداوم هارد در حال جابه‌جایی است و احتمال ضربه خوردن و خراب شدنهارد وجود دارد. پیشنهاد کارشناس ایمن هارد در درجه اول استفاده از حافظه‌های اکسترنال SSD با تمامی برندها است و در درجه دوم استفاده از هاردهای اکسترنال HDD مقاوم در برابر فشار و ضربه برند CENDADATA ، SILICON POWER ، TRANS و APACER است.

هارد-اکسترنال-با-امنیت-بالا

امنیت

از نظر امنیت چون هاردهای HDD از تکنولوژی هد و دیسک استفاده می‌کند احتمال آسیب آن بیشتر است. و طبیعتاً از امنیت کمتری برای هارد شما برخوردار است. زیرا ممکن است در اثر ضربه هد هارد آسیب ببیند و اطلاعات شما به خطر بیفتد. و به همین منظور هاردهای SSD از نظر حفظ امنیت گزینه بهتری محسوب می‌شود.

 در صورت وجود هر گونه مشکل در هارد شما برای حفظ امنیت اطلاعات شما حتماً به متخصص در این زمینه مراجعه نمایید. و خودتان اقدامی نکنید؛ زیرا ممکن است هارد شما دچار آسیب بیشتری شود.

پیشنهاد کارشناس

به‌صورت کلی هیچ هاردی امن نیست و همیشه باید از اطلاعات مهم در یک حافظه دیگر بکاپ تهیه کرد؛ اما اگر از حافظه‌های با ظرفیت بالا استفاده می‌کنید مدل پیشنهادی وسترن دیجیتال مدل MY BOOK و اگر از ظرفیت کمتر استفاده می‌کنید از هاردهای مقاوم در برابر ضربه و حافظه‌های اکسترنال SSD استفاده کنید.

قابل حمل بودن

هاردهای SSD و هاردهای HDD 2.5 اینچی کوچک‌تر هستند. و امکان جابه‌جایی و حمل را برای شما اگر در بیرون از منزل به هارد نیاز دارید فراهم می‌کنند.

 ولی هاردهای HDD 3.5 اینچی از این مزیت برخوردار نیستند. و به علت به‌همراه‌داشتن آداپتور نمی‌توان از آنها در خارج از منزل یا محلی که دارای جریان برق است از آن استفاده کرد.

به همین خاطر اگر به هاردی نیاز دارید که فقط در منزل از آن استفاده کنید هارد HDD 3.5 اینچی می‌تواند برای شما کافی باشد. ولی اگر نیاز به استفاده از هارد بیرون از خانه نیاز دارید پیشنهاد ما به شما هاردهای SSD یا HDD 2.5 اینچی است.

پیشنهاد کارشناس

هاردهای اکسترنال ۲.۵ اینچ (HDD) و حافظه‌های اکسترنال SSD به دلیل عدم نیاز به برق شهری در زمان استفاده توصیه می‌شود.

 قابلیت اتصال به تلویزیون و تلفن همراه

اتصال به تلویزیون

ابتدا توجه داشته باشید که هر هارد برای اتصال به تلویزیون باید یکبار فرمت شود تا ساختار هارد و تلویزیون باهم هماهنگ شود .

 انتخاب اول هاردهای SSD است؛ زیرا برق کمتری مصرف می‌کند. برای انتخاب دوم هارد HDD 3.5 اینچی چون برق خود را از طریق آداپتور و به‌صورت جدا تهیه می‌کند.

ما هارد HDD 2.5 اینچی را برای استفاده از آن را در این زمینه توصیه نمی‌کنیم. و توجه کنید که نباید هیچ‌ هاردی نباید به طور مداوم به تلویزیون وصل باشد؛ زیرا دچار آسیب می‌شود.

اتصال به تلفن همراه

و در نهایت برای اتصال هارد خود به تلفن همراه ترجیحاً هیچ‌کدام را به تلفن همراه خود متصل نکنید؛ زیرا ممکن است به باتری گوشی شما صدمه وارد کند و اگر با وجود این تذکر همچنان مجبور به اتصال آن هستید زمان اتصال موقت باشد تا از آسیب جلوگیری کند.

پیشنهاد کارشناس

حافظه های SSD با ظرفیت 500 گیگ تا 2ترابایت از برند SANDISK و Samsung می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

زیبایی

درموارد بالاتر ما به موارد مهم در انتخاب بهترین هارد اکسترنال برای استفاده شخصی را بررسی کردیم ولی از زیبایی هارد ها نمیتوان گذشت به همین منظور برخی از هارد های SSD و HDD 2.5 اینچی دارای قابلیت RGB هستند و ظاهر زیبا تری را دارند که میتوانید از انها برای هارد شخصی خود استفاده نمایید.

پیشنهاد کارشناس

به صورت کلی هارد هایی که دارای قابلیت RGB هستند معمولا از زیبایی بیشتری برخوردارند. و مدل پیشنهادی هارد ADATA HD770 RGB می‌باشد.

اگر به دنبال SSD مورد اطمینان میگردید از SSD اکسترنال مدل سامسونگ T7 استفاده کنید. و اگر در رنج قیمیتی پایین تر به دنبال هارد اکسترنال میگردید از مدل ADATA HD710 PRO  یا SILICON POWER A85 استفاده کنید.

به طور کلی هارد های اکسترنال برند وسترن دیجیتال مدل MY BOOK ظرفیت 4 ترابایت به بالا توصیه میشود.

هرگونه کپی برداری از مقاله بهترین هارد اکسترنال برای استفاده شخصی کدام است؟+بررسی تخصصی 2024  بدون ذکر لینک منبع مجاز نمیباشد.
نویسنده : نیایش نمازی
منابع : تجربیات تیم ایمن هارد

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5/5 - (5 امتیاز)