برای خواندن این صفحه به 4 دقیقه زمان نیاز دارید

تعمیر هارد اینترنال در این مرکز بصورت کاملا تخصصی انجام میگیرد

مرکز تخصصی تعمیر هارد اینترنال

مرکز تخصصی تعمیر هارد اینترنال

ما در این مقاله میخواهیم درباره تعمیر هارد اینترنال و انواع آن صحبت کنیم امید وارم برایتان مفید باشد.

هارد دیسک‌های داخلی یا “هارد اینترنال”، نوعی از ذخیره‌سازی داخلی در کامپیوترها و دستگاه‌های داخلی است که برای ذخیره‌سازی داده‌ها و برنامه‌ها استفاده می‌شوند. این نوع هاردها به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که هر یک ویژگی‌ها و کاربردهای مخصوص به خود را دارند. در زیر انواع هارد دیسک‌های داخلی را برای شما آورده‌ام:

  1. هارد دیسک (Hard Disk Drive – HDD):
    • نوع فنولوژی: هارد دیسک‌ها از تکنولوژی مکانیکی استفاده می‌کنند. آنها دارای دیسک‌های چرخان هستند که اطلاعات بر روی آنها ذخیره می‌شود و دارای سرباره‌های خواننده/نویسنده هستند که اطلاعات را بر روی دیسک می‌نویسند یا از آن می‌خوانند.
    • سرعت: سرعت هارد دیسک‌ها به طور کلی کندتر از هارد دیسک‌های حالت جامد (SSD) است، اما در حجم ذخیره‌سازی بزرگتری به نسبت قیمت دارند.
    • کاربردها: به عنوان انواع متعددی از هارد دیسک‌ها با ظرفیت‌های مختلف برای کاربردهای عمومی و انبوهی مانند ذخیره‌سازی داده‌ها و برنامه‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  2. هارد دیسک حالت جامد (Solid State Drive – SSD):
    • نوع فنولوژی: SSDها از تکنولوژی الکترونیکی به جای مکانیکی برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده می‌کنند. آنها از حافظه‌های فلش نوری (NAND Flash) برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده می‌کنند.
    • سرعت: SSDها سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالایی دارند و به طور کلی سرعت کار کامپیوتر را بهبود می‌بخشند.
    • کاربردها: SSDها به عنوان درایو اصلی یا درایو حافظه پنهان (Cache) برای افزایش سرعت سیستم، استفاده در لپ‌تاپ‌ها، دستگاه‌های متنقل، و کاربردهای حساس به سرعت مانند ویرایش ویدئو، بازی‌های رایانه‌ای و سرورهای داده مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. هیبرید هارد دیسک (Hybrid Hard Disk Drive – SSHD):
    • نوع فنولوژی: هیبرید هارد دیسک‌ها ترکیبی از هارد دیسک مکانیکی و حافظه SSD هستند. آنها دارای دیسک‌های مکانیکی برای ذخیره‌سازی داده‌ها و حافظه SSD برای ذخیره‌سازی داده‌هایی که به سرعت دسترسی می‌طلبند هستند.
    • سرعت: SSHDها بهتر از هارد دیسک مکانیکی عمل می‌کنند اما سرعتشان نسبت به SSDها کمتر است.
    • کاربردها: برای کسانی که می‌خواهند سرعت کمی به نسبت هارد دیسک مکانیکی بهبود یابد اما به ظرفیت ذخیره‌سازی بالا نیاز دارند، SSHDها گزینه مناسبی هستند.

مرکز ما میتواند انواع مشکلات به وجود آمده در هاردهای گفته شده در بالا را رفع و اصلاح کند و در صورتی که اطلاعات مهمی درون هارد خود دارید و خود هارد قابلیت تعمیر یا استفاده مجدد را نداشت، بازیابی اطلاعات انجام دهد.

مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شده باشید

  • عدم شناسایی قطعه توسط مادربرد
  • کند شدن هارددیسک و نصب نشدن سیستم عامل روی هارد
  • ویروسی شدن هارددیسک
  • درست متصل نکردن سیم برق به هارد
  • کم شدن ظرفیت هارد دیسک
  • صداهای ناهنجار از هارد دیسک
  • خرابی فریمور و سیستم فابل‌های هارد دیسک
  • بدسکتور و از دست رفتن اطلاعات
  • پسورد هارد دیسک
  • خرابی برد هارد

هارد دیسک‌های داخلی (هارد اینترنال) ممکن است به دلایل مختلفی خراب شوند. در زیر دلایل رایج خرابی هارد دیسک‌های داخلی را برای شما آورده‌ایم:

فرسایش مکانیکی

هارد دیسک‌های مکانیکی دارای قطعات متحرکی هستند که به طولانی‌مدت فرسایش می‌کنند. این فرسایش ممکن است منجر به خرابی قطعات مکانیکی شود و باعث عملکرد نادرست دیسک شود.

فشار نامناسب

نصب نادرست هارد دیسک در کیس کامپیوتر یا استفاده از ابزارهای اضافی بر روی دیسک می‌تواند به تخریب آن منجر شود.

تغییرات دما

دماهای بسیار بالا یا پایین می‌توانند به قطعات الکترونیکی دیسک آسیب بزنند و خرابی‌ها را ایجاد کنند.

استفاده طولانی مدت

هارد دیسک‌ها با گذشت زمان و استفاده مداوم ممکن است عمر مفید خود را به پایان برسانند و خراب شوند.

تعمیرات و فروش انواع برد هارد اینترنال

خرابی برد هارد اینترنال

قطعات الکترونیکی هارد دیسک ممکن است به علت نوسانات برق یا خرابی در مدارات الکتریکی دچار خرابی شوند.

یکی از مهم ترین قسمت های یک هارد دیسک قسمت برد آن است اگر این قسمت از هارد وظیفه خود را به خوبی و به درستی اجرا نکند هارد دیسک دچار مشکل میشود و روشن نمیشود و اگر هم روشن شود روی سیستم شناخته نمیشود برد هارد دیسک دارای دیود و القاگرهایی میباشد که وظیفه آن ها تنظیم جریان ولتاژ در مدار است.

اگر این تنظیم کننده ها در مدار اسیب ببیند و یا دچار مشکل شوند برد هارد به مشکل بر میخورد و دچار خرابی میشود که در نهایت هارد روشن نمیشود و یا در سیستم شناسایی نمیشود و در این صورت نیاز به تعمیر هارد اینترنال هست.

درصورتی‌که نیاز به اطلاعات بیشتر درباره تعمیر هارد با برد خراب و یا تعویض برد هارد دارید به لینک های اعلام شده مراجعه کنید.

خرابی بدسکتور هارد اینترنال

اگر بعد از تست‌کردن هارددیسک برد آن خراب بود باید برد تعمیر یا تعویض بشود که عوض‌کردن برد هم نیز شرایط خاص خود را دارد برای مثال باید برد یک هارد سالم را برداشت و روی هارددیسک آسیب‌دیده گذاشت البته انجام این کار با تعویض رام نیز امکان‌پذیر است که همین تعویض کار بسیار سخت و حساسی است که نیاز به مهارت یادگیری دارد که مرکز ما با استفاده از بهترین ابزارها از پس تعمیر هارد اینترنال شما برمی‌آید.
نوع دیگری از تعمیر هارد اینترنال هارددیسک‌هایی هستند که مشکل بدسکتور دارند.
در هارددیسک کوچک‌ترین واحد حافظه پس از بیت بایت می‌باشد. به‌صورت واضح‌تر هر سکتور معادل 512 بایت است.
سکتوری که دارای مشکل باشد به درخواست‌های کاربر از جمله خواندن و نوشتن اطلاعات عکس‌العمل نشان نمی‌دهد که در این حالت آن را سکتور بد یا بد سکتور می‌نامیم.
سکتور را می‌توان یک کلاستر کوچک از فضای ذخیره‌سازی نامید، بدسکتوری در تعمیر هارد اینترنال یکی از عمده‌ترین مشکلات آن است.

بدسکتورها نواحی از هارد دیسک هستند که به دلایل مختلفی دیگر نمی‌توانند داده‌ها را به درستی ذخیره کنند یا بازیابی کنند. این بدسکتورها ممکن است به تدریج ایجاد شوند و باعث خرابی‌های ناگهانی در داده‌ها شوند.

که این مشکل عمدتا به دونوع بد سکتور فیزیکی ومنطقی تقسیم میشوند:

بدسکتور فیزیکی

بدسکتور فیزیکی زمانی رخ میدهد که هارد شما ضربه خورده باشد و یا با آب تماس برقرار کند و همانگونه که از نامش پیداست این مشکل مربوط به قسمت های فیزیکی هارد می باشد و این مشکلی است که باعث میشود احتمال از بین رفتن اطلاعات و خرابی هارد شما زیاد باشد پس بهتر است در نگهداری هاردتان دقت کنید تا مجبور به تعمیر هارد اینترنال نشوید

بدسکتور منطقی

بدسکتور منطقی زمانی رخ میدهد که قسمتی از هارد درست وظیفه ی خود را انجام ندهد یا اینکه سیستم عامل در هنگام کار با هارد دیسک متوجه ایرادی شود که این ایراد ناشی از مطابقت نداشتن محتوای داخل سکتور با قالب ای سی سی  باشد ، در این حالت هارد آن سکتور را به عنوان بدسکتور علامت گذاری میکند و همچنین یک سری از بد افزار ها و ویروس ها میتوانند به این قضیه دامن بزنند و شما نیاز به یک مرکز مطمئن برای تعمیر هارد اینترنال خود دارید

ویروس و بدافزار

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث می‌شود شما به تعمیر هارد اینترنال خود نیاز داشته باشید ویروس‌ها و بد افزارهای مخرب هستند.
بعضی از ویروس‌ها و بدافزارها وجود دارد که هارددیسک شما را دچار مشکل می‌کند این ویروس‌ها و بدافزارها داخل سیستم شما می‌شود و یا نام پارتیشن‌های شما را تغییر می‌دهند یا تمامی هارد را در پارتیشن جمع‌آوری می‌کنند و یا اینکه دسترسی شما را به‌تمامی پارتیشن ها قطع می‌کنند.
متخصصین ما با بهترین نرم‌افزارها و سخت‌افزارها تلاش بر این دارند که هارد شما را به طور کامل بررسی و تعمیر کنند.

مرکز تعمیر هارد با هد سیلندر خراب

خرابی هد هارد اینترنال

یکی دیگر از صدمات فیزیکی که می‌توان برای هارددیسک شما اتفاق بیفتد خرابی هد هارد است.
یکی از حساس‌ترین بخش‌های هارد هد آن هست اغلب هارددیسک‌های مدرن از هدهای مقاوم ابر مغناطیسی استفاده می‌شود، این هدها بر روی اسلایدر قرار گرفته به بازوی متحرک هارددیسک متصل می‌شود هد بر روی سطح پلتر سُر می‌خورد؛ ولی اصلاً با پلتر تماس برقرار نمی‌کند و اطلاعات از طریق سیگنال‌های مغناطیسی اطلاعات را منتقل می‌کنند.
اگر آن هد شکسته باشد و یا آسیب‌دیده باشد می‌توان با عوض‌کردن آن با یک هد مشابه آن که کار بسیار حساسی است آن را تعمیر کرد؛ ولی اگر هد شما شکسته باشد و روی سطح دیسک شما خراشیدگی ایجاد کرده باشد در 90 درصد مواقع، هارد درست نمی‌شود؛ ولی مرکز ما درهرصورت تمامی تلاش خود را می‌کند که هارد شما تعمیر و اطلاعاتتان بازیابی بشوند.

ضربه‌ها یا سقوط‌ها می‌توانند به تخریب قطعات دیسک، به ویژه هد دیسک (خواننده/نویسنده) منجر شوند.

خرابی فریمور هارد

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است هارددیسک شما به آن دچار شود خرابی فریمور است که در این صورت هارد شما علائمی مثل علائم زیر نشان می‌دهد:
هارد در بایوس سیستم شناسایی نمی‌شود .
اطلاعات در بایوس درست نمایش داده نمی‌شود .
کلید F1 فشار دهید در بعضی از موارد وضعیت اسمارت بایوس درست گزارش نمی‌شود و برای ارائه کار باید دکمه هارد دارای شرایط عادی است؛ ولی در سیستم شناسایی نمی‌شود.
خرابی فریمور ماژول‌های هارددیسک مشکلات فراوانی برای هارددیسک ایجاد می‌کند که می‌توان به‌کندی و عدم نمایش صحیح ظرفیت و عدم شناسایی و ایجاد بد سکتور و غیره… اشاره کرد .
این‌گونه خرابی‌ها را می‌توان با پروسه اصلاح ماژول رفع نمود و مشکل هارددیسک را برطرف کرد و همین‌طور مرکز ما می‌تواند با بهترین ابزارها و دستگاه‌های موجود می‌تواند ماژول‌های هر نوع هاردی را با هر ظرفیت و هر رابطی اصلاح کند و مشکل هارددیسک شما را بر طرف نماید
این مشکلاتی که در بالا نام بردیم و توضیح دادیم بیشترین مشکلاتی هستند که ممکن است برای هارددیسک اینترنال شما اتفاق بیفتد اگر اتفاقاتی از این دسته یا مشابه اینها برای هارددیسک شما اتفاق افتاد مرکز ما با کارشناسان و متخصصان ماهر و به‌روزترین تجهیزات و نرم‌افزارها قادر است هارددیسک شما را تعمیر و اطلاعاتتان را بازیابی کند و نهایت رضایت برای شما مشتریان عزیز به وجود بیاورد.
امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5/5 - (4 امتیاز)